رئیس جمهوری ترکیه بدون اشاره به تداوم عملیات نظامی ارتش این کشور در خاک سوریه بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق اعلام کرد: تروریست ها را نابود می‌کنیم.

به گزارش قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه بدون اشاره به تداوم عملیات نظامی ارتش این کشور در خاک سوریه بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق اعلام کرد: تروریست ها را بدون توجه به اشک چشم آنها نابود می کنیم؛ چرا که آن ها مخل امنیت و استقلال ترکیه هستند.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: ملت ترکیه همان کاری که در ۱۵ جولای (کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶) به انجام رساند، اکنون نیز در قبال عفرین انجام خواهد داد.

اردوغان درباره اعزام اعضای شاخه جوانان حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور برای شرکت در عملیات جاری آنکارا در خاک سوریه نیز گفت: اگر نیاز باشد با هم به آنجا خواهیم رفت.

لازم به ذکر است، ارتش ترکیه از روز شنبه گذشته (۳۰ دی ماه) عملیات کنونی این کشور در شهر عفرین واقع در شمال سوریه را بر خلاف موازین بین المللی در کسب مجوز از دولت قانونی دمشق علیه نیروهای حمایت آمریکا موسوم به «شاخه زیتون» آغاز کرده است.

این در حالیست که دولت سوریه پیشتر درباره نقض حریم هوائی و تمامیت ارضی این کشور توسط ترکیه هشدار داده و این اقدام آنکارا را «تجاوز» نامیده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.