یزد - شهردار یزد بودجه پیشنهادی شش هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی سال ۹۷ را با رویکرد توسعه و ارزش آفرینی حداکثری، بازآفرینی بافت های فرسوده، استفاده از مشارکت بخش خصوصی، افزایش سرزندگی اجتماعی، توسعه زیرساخت های گردشگری و توزیع عادلانه خدمات به شورای اسلامی شهر تقدیم کرد.

افزایش نشاط عمومی و توسعه گردشگری اولویت بودجه پیشنهادی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، مهدی جمالی نژاد شامگاه شنبه در چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد بودجه پیشنهادی شش هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی سال ۹۷ شهرداری یزد و سازمانهای وابسته را که ۳۵ درصد آن به هزینه های جاری و ۶۵ درصد آن به هزینه های عمرانی اختصاص داده شده است در شامگاه شنبه هفتم بهمن ماه تقدیم شورای اسلامی شهر کرد.

وی افزود : بودجه پیشنهادی شامل ۲۳۰۰ میلیارد ریال سهم جاری و ۴۳۰۰ میلیارد ریال سهم عمرانی می باشد و ۴۳۰۰ میلیارد ریال سهم عمرانی، سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال آن به پروژه های عمرانی و ۵۱۰ میلیارد ریال آن به سایر دیون اختصاص داده شده است.

جمالی نژاد تصریح کرد: همچنین از کل بودجه سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریالی پروژه های عمرانی، سه هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال آن به پروژه های معمول و ۴۱۰ میلیارد ریال آن به پروژه های کلان، تحت عنوان « یزد پلاس » اختصاص یافته است.

شهردار یزد خاطرنشان ساخت: برای اولین بار و در یک اقدام کم نظیر فراخوان مشارکت از شهروندان در راستای تدوین بودجه سال ۹۷ و توسعه آتی شهر به انجام رسید که به نوعی اطلس نیازسنجی از همشهریان بود.

مهدی جمالی نژاد تصریح کرد: داشتن ایده و آرزو برای شهر یزد، مشارکت ذی نفعان، تمرکز بر اتمام پروژه های نیمه تمام، تعریف پروژه های جدید با رویکرد ارزش آفرینی حداکثری، تعریف پروژه های کلان با رویکرد گردشگری و ارتقاء کیفیت فضای شهری، حرکت به سمت تقدم و تصویب پروژه ها و تخصیص منابع پروژه های دارای طرح مصوب، تدوین بودجه پیشنهادی به صورت تجمیع شامل شهرداری مرکز، مناطق و سازمان ها، محوریت مناطق شهرداری در خدمت به شهروندان با رویکرد محله محوری و راه اندازی واحد خزانه داری در راستای انضباط مالی و ارتقای شفافیت از ویژگی های بودجه پیشنهادی می باشد.

وی نظم دادن به پروژه های درشت دانه و ریز دانه، ارتقای رویکرد کیفی شهر با هدف بازگرداندن هویت اصیل شهر در قالب بازآفرینی بافت های فرسوده، کاهش آلاینده ها و افزایش کیفیت زیست محیطی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی و تقویت الگوی پیاده محوری در هسته تاریخی شهر، ارتقای فضای سبز شهر با رویکرد حجمی، توسعه زیرساختهای گردشگری با مشارکت بخش خصوصی، افزایش برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با رویکرد افزایش سرزندگی اجتماعی در مردم، ساماندهی فضاهای باز شهری در راستای تعاملات اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات و خدمات با رویکرد توانمند سازی محلات کمتر برخوردار را از عمده اولویت های بودجه پیشنهادی سال ۹۷ شهرداری یزد به شورا برشمرد.

جمالی نژاد افزود: این موارد محقق نمی شود مگر اینکه آن همدلی که همیشه در شورا بوده و دلگرمی که همشهریان داشته اند، ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نقد شهروندان هم شیرین و هم لذت بخش است، اظهار امیدواری کرد که از این نقدها در جهت بارور شدن بودجه پیشنهادی استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.