کرج- بارش دیرهنگام برف در استان البرز هرچند خوشحالی و شادمانی مردمان این دیار را به دنبال داشت اما به علت داستان تکراری غافلگیری مسئولان منجر به ایجاد مشکلات زیادی برای طیف های مختلف مردم به خصوص در معابر شهری و برون شهری شد.

قدس آنلاین- گروه استان ها- مجتبی علی مردانی: از هفته گذشته اداره هواشناسی با اعلام هشدارهای لازم از ورود سامانه بارشی قوی به البرز خبر داده بود.

سامانه ای که پس از مدت ها با خود بارش های قابل توجهی را به همراه داشت و ضرورت آمادگی مسئولان استان در اولین آزمون سخت فصل بارندگی ها را می طلبید.

اما علیرغم همه پیش بینی ها و هشدار ها آنچه در ساعات اولیه شب و پس از بارش های چند ساعته برف در کرج  وبرخی دیگر از شهرهای استان مشاهده شد راهبندان وترافیک شدید خودروها و لغزنده بودن معابر اصلی شهر بود که عملا موجب شد خیلی از شهروندان ساعت ها درون خودروهای خود محبوس شوند.

این اوضاع نابسامان به حدی بود که بسیاری از رانندگان با رهاکردن خودروهای خود در کنار خیابان ها پیاده به سمت منازل خود می رفتند و برخی دیگر نیز با تحمل ترافیک سنگین پاسی از شب به خانه های خود بازگشتند.

اوج این ترافیک در اتوبان تهران کرج حادث شد جایی که بسیاری از کارمندان وکارگران ادارات و کارخانجات وقتی با مسدودی مسیر و کندی حرکت خودروها مواجه شدند پای پیاده مسیر اتوبان را به سمت کرج در پیش گرفتند و در ساعات نیمه شب توانستند خود را به زحمت به منازل خودشان برسانند.

اما سوال بسیاری از مردم و شهروندان این است که علت این جا ماندن های مکرر مسئولان شهری و استانی از اتفاقاتی چون بارش برف چیست؟

چرا بارش چند ساعته برف در روز گذشته که البته از روزها قبل پیش بینی شده بود باعث بروز گره های ترافیکی و انسداد معابر اصلی شهر شد؟

اگر به گفته مسئولان شهر کرج واستانی نیروهای خدمات شهری ودیگر ارگان های مرتبط در آماده باش کامل بودند پس چگونه است که به یکباره خیابان های اصلی شهرها قفل می شود و لغزندگی معابر مانع از تردد خودروها می شود.

این را می پذیریم که شدت بارش ها و میزان برفی که از روزگذشته به خصوص عصر شروع به باریدن کرد در حجمی زیاد رقم خورد و تبعات ناشی از آن هم به مانند بسیاری از نقاط دنیا کندی تردد خودروها را به دنبال دارد اما به واقع آنچه دیشب در کرج رقم خورد قابل پذیرش نبود و می توانست به شکل بهتری رقم بخورد.

البرز و شهرهایش به مانند خیلی دیگر از نقاط کشور پیش از بارش های روز گذشته زمستانی آرام و بدون بارش را پشت سر گذاشت اما گویا این آرامش وسکون برای برخی متولیان امر جز غافلگیری و جاماندن از آنچه باید انجام می دادند خروجی دیگری نداشته است.

 امیدواریم بعد از این اتفاق دلایل این غافلگیری ها بررسی شود تا لذت و حلاوت بارش برف و باران در کام مردم اینگونه تلخ نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.