ایلام- مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: در سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت در کشور اختصاص یافته است که سهم استان ایلام از این رقم ۲۹ میلیارد تومان می باشد.

اختصاص۲۹ میلیارد تومان به بیمه سلامت ایلام

به گزارش قدس آنلاین، دکتر نورالدین رحیمی در نشست هم اندیشی با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان ایلام با تبریک میلاد حضرت زینت (س) و فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خصوصا شهدای خبرنگار، با بیان اینکه سلامت و امنیت دو مقوله بسیار مهم در زندگی بشری هستند که دولت تدبیر و امید بر دستیابی به آنها تأکید فراوان دارد، اظهارداشت: رسالت اصلی بیمه سلامت پوشش همگانی آن در بین همه اقشار جامعه فاقد بیمه است.

وی با اشاره به اینکه در استان ایلام جمعیتی بالغ بر ۳۴۶ هزار و ۷۰۵ نفر از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند، افزود: از این تعداد ۶۶ هزار و ۸۲۰ نفر کارکنان دولت هستند و بیش از ۲۶ هزار نفر از جانبازان، افراد تحت حمایت بهزیستی، دانشجویان و ... تحت حمایت بیمه ای بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به بیمه سلامت همگانی، بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از هم استانی هایمان از بیمه سلامت همگانی استفاده می کنند، هر چند که بیش از ۵۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که در صورت رفع مشکلات، می توانند به جامعه هدف بیمه سلامت اضافه شوند.

نورالدین رحیمی تعداد روستائیان و عشایر تحت حمایت خدمات بیمه ای این سازمان را بیش از ۲۴۲ هزار نفر عنوان و تصریح کرد: ۷۶ درصد جامعه تحت پوشش بیمه سلامت، به صورت کاملاً رایگان از خدمات این بیمه استفاده می کنند.

وی با بیان این مطلب که در سال گذشته دو میلیون و پانصدهزار بار بیمه شدگان این سازمان به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده اند، ادامه داد: در سال گذشته کارکنان دولت که جزو اقشار متوسط جامعه محسوب می شوند، متوسط ۱۵ بار به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و علاوه بر این ایثارگران، مددجویان بهزیستی و دیگر اقشار همچون روستائیان و عشایر در سال گذشته به طور متوسط ۲۹ بار به مراکز مراجعه کرده اند که حد نرمال آن ۱۳ بار است که فرهنگ سازی آن به همکاری و همراهی اهالی مطبوعات و رسانه ها نیازمند است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به استفاده ۴۳۱ بیمار خاص در استان از خدمات بیمه سلامت، بیان کرد: ۹۵ نفر دیالیزی، ۷۷ نفر پیوند کلیه و ۱۷ نفر هموفیلی و ... تحت حمایت بیمه سلامت هستند.

نورالدین رحیمی ۴۵ درصد هزینه این بیمه را هزینه های بستری عنوان کرد و افزود: در همین راستا بیش از ۳۵ هزار نفر در مراکز درمانی بستری شده که برای روند درمان آنها بیش از ۴۵ میلیارد تومان در سال گذشته هزینه شده است.

وی همچنین به هزینه ۳۰ میلیارد تومانی بیمه روستائیان و عشایر در سال ۹۵ اشاره کرد و بیان داشت: ۵۱ مرکز درمانی در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و در مناطق روستایی نیز تمام مراکز بهداشتی – درمانی موظف به ارائه خدمت به مردم بوده که داروخانه های مستقر در این مراکز بیش از ۴۳۰ قلم دارو داشته که در اختیار بیماران بر حسب دستور پزشک قرار داده می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه در مراکز بهداشتی – درمانی روستایی نمونه گیری برای آزمایشات انجام می گیرد، یادآور شد: آنچه که در حال حاضر هزینه حوزه سلامت در کشور و سلامت را بیشتر کرده، افزایش مداوم مراجعات بیماران به پزشک بوده و افزایش خود  درمانی و مصرف دارو به صورت خودسرانه نیز در این میان مزیت بر علت شده است.

نورالدین رحیمی با اشاره به اینکه ۲ هزار میلیارد تومان برای تجهیز مراکز درمانی و پرداخت مطالبات بخش های مختلف اعم از داروخانه ها، پزشکان و ... با همت و تلاش استاندار، نمایندگان و دیگر مسئولان به استان تخصیص یافته است، گفت: تاکنون ۲۹ میلیارد تومان از این میزان اعتبار جذب شده و بخش عمده ای از مطالبات مراکز درمانی، داروخانه ای، پزشکان و ... پرداخت شده که در نوع خود بی نظیر بوده و بدهی های این سازمان را به حداقل رسانده است.

وی با بیان اینکه کل مطالبات بیمه سلامت استان ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است، بیان داشت: از این میزان تنها ۱۳ میلیارد تومان از مطالبات باقی مانده که این بهترین شرایط از نظر پرداخت مطالبات است که تاکنون داشته ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به نظام ارجاع بیماران به پزشک متخصص از طریق پزشک خانواده، یادآور شد: در تمام دنیا مرسوم است که پزشک خانواده تمام اطلاعات پزشکی افراد یک خانواده را در اختیار دارد و در صورت تشخیص و نیاز، افراد را برای تکمیل روند درمان به پزشک متخصص و یا مراکز درمانی و بیمارستانی ارجاع می دهد.

نورالدین رحیمی با بیان اینکه بیمه سلامت قبلاً تحت نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است، بیان کرد: در حال حاضر این سازمان تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد و در استان ها به صورت کاملاً مستقل عمل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.