مشهد- تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان آستان قدس رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان آستان قدس رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان‌نیوز، طی این تفاهم‌نامه دو طرف در زمینه اجرای برنامه‌های مشترک برای تربیت دانشجویان علوم پزشکی غیرایرانی و راه اندازی دانشکده پزشکی بین‌الملل برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی، انجام پژوهش‌های سلامت محور، تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت همکاری خواهند داشت.

ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با علوم پزشکی، مشارکت در تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و ارائه خدمات سلامت محور و همچنین استفاده از فضاهای آموزشی، پژوهشی و درمانی هر دو طرف از دیگر موضوعات همکاری در این تفاهم‌نامه است.

همچنین معرفی اولویت‌های تحقیقاتی آستان قدس رضوی در حوزه سلامت به واحدهای دانشگاه‌های علوم پزشکی آزاد استان‌ها و همچنین اعلام موضوعات پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و طرح‌های پژوهشی حوزه سلامت برای قرار گرفتن در حوزه حمایت‌های آستان قدس رضوی و نیز ایجاد تمهیدات لازم برای استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و آموزش‌های بالینی و علوم پایه دانشگاه برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها محققان و شرکت‌های تحت پوشش آستان قدس رضوی از دیگر تعهدات دانشگاه آزاد اسلامی است.  

بر اساس این تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی متعهد شده تا تمهیدات لازم برای استفاده از امکانات آموزشی و پژوهشی را برای اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها محققان شرکت‌های تحت پوشش آستان قدس رضوی را تامین کند.

مواردی همچون فراهم کردن عرصه آموزش علوم پایه و بالینی دانشجویان علوم پزشکی غیر ایرانی، حمایت‌های گوناگون در زمینه پذیرش این دانشجویان و تجهیز آزمایشگاه‌ها کارگاه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی تابعه دانشگاه آزاد اسلامی و نخبگان و استعدادهای برتر این دانشگاه در زمینه فناوری‌های نوین حوزه سلامت از تعهدات آستان قدس رضوی است که در این تفاهم‌نامه قید شد.

بر اساس تعهدات آستان قدس رضوی که در این تفاهم‌نامه ذکر شده، واحدهای فناوری و شرکت‌های دانش بنیان تاسیس شده در دانشگاه آزاد اسلامی که در زمینه تولید دارو فعالیت می‌کنند و همچنین طرح‌های پژوهشی در حوزه سلامت این دانشگاه که ظرفیت لازم برای تجاری‌سازی را دارند تحت حمایت‌های ضوابط وزارت بهداشت در قالب همکاری‌های آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی صورت خواهد گرفت.  

گفتنی است؛ این تفاهم‌نامه به امضای سرپرست معاونت علمی آستان قدس رضوی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، رئیس بنیاد سلامت رضوی و رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا و مدیر عامل بیمارستان رضوی رسیده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.