گیلان- با بارش برف طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر کشته، برق حدود ۵ هزار خانوار قطع و ۷۵۰ نفر از مسافران توسط هلال‌احمر اسکان اضطراری یافتند و همچنان تلاش‌های اعضای ستاد مدیریت بحران گیلان برای خدمات بیشتر به گرفتار شدگان برف ادامه دارد.

قطعی برق حدود پنج هزار خانوار گیلانی/اسکان ۷۵۰ مسافر توسط هلال‌احمر

به گزارش قدس آنلاین ،با شروع بارش‌های برف در گیلان از شامگاه شنبه سراسر استان رخت سفید بر تن کرد و موجی از خوشحالی و نوید را در جامعه به راه انداخت.

بارش نزولات آسمانی در گیلان جدای از شورآفرینی عده‌ای را به‌زحمت واداشته و تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی را برای بسیج خدمات به خط کرده است.

به گفته نازک‌کار، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنان راهداران با حضور در گردنه‌ها و مسیرهای برف‌گیر حاضر و در حال بازگشایی محورها هستند و هم‌اینک راهداران در ۱۶ شهرستان و ۹ راهداری سیار در قالب ۴۱ اکیپ راهداری به همراه ۴۸۲ نفر راهدار و ۲۷۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک مشغول فعالیت هستند.

این عضو ستاد مدیریت بحران گیلان از بارش برف بیش از ۱.۵ متر در ارتفاعات گیلان خبر داده و گفته باوجود بارش کولاک و برف اکثر راه‌های اصلی و فرعی استان کماکان باز هستند اما همچنان در محور پونل به خلخال و محور قزوین رشت و بالعکس شاهد انسداد راه‌های مواصلاتی هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان زمانی برای بازگشایی محورها اعلام نکرده و دلیل آن را شدت بارش برف و کولاک برشمرده است.

نازک‌کار همچنین از مردم خواسته تا از سفرهای غیرضروری جدا خودداری و سفرهای خود را به پس از بازگشت آرامش کامل در راه‌ها موکول کنند.

در کنار راهداران گیلان مأموران گاز نیز دوشادوش سایر اعضای ستاد بحران در تلاش‌اند تا در راستای آرامش هم استان‌های گام بردارند.

به گفته اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ۵۶ اکیپ خدماتی در سطح استان با تلاش ۱۹۰ گاز بان آماده خدمات‌رسانی به مشترکین گاز گیلان هستند و تاکنون قطعی گاز کامل در هیچ خانواری نداشته‌ایم.

این عضو ستاد مدیریت بحران از مشترکین خودخواسته تا نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند تا در استان شاهد قطعی گاز در ساعات طولانی نداشته باشیم.

سرهنگ حسین محمد پور، رئیس پلیس‌راه استان گیلان نیز از انسداد محور قزوین رشت و بالعکس خبر داده و گفته به دلیل کولاک و شدت بارش‌ها در منطقه کوهین محور مذکور بسته‌شده و مسافران در برف گرفتارشده‌اند.

وی از بازگشایی محور آستارا به اردبیل خبر داده اما اعلام کرده که رانندگان باید برای عبور از محور اسلام به خلخال زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

طالبی، مدیرعامل شرکت برق گیلان نیز اعلام کرده ۵۴ اکیپ عملیاتی در قالب ۱۵۸ نفر در شهرستان‌های استان حضور دارند و در حال وصل برق‌های مشترکین در سطح استان هستند.

به گفته وی بیشترین تمرکز امدادرسانی اکیپ‌های برق در شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، سیاهکل و لاهیجان بوده و سایر شهرستان‌ها وضعیت عادی را سپری می‌کنند.

ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز طی یک روز گذشته از جان باختن یک مرد جوان در شهرستان رودبار براثر یخ‌زدگی خبر داده و در توضیح آن گفته سه نفر از جوانان در ارتفاعات شهرستان رودبار برای تفریح رفته بودند که یکی از آن‌ها به دلیل سرما و یخ‌زدگی جان خود را از دست داد اما پیکر جان‌باخته و دو همراه دیگر پیداشده است.

به گفته وی ۴۰ تیم امداد و نجات گیلان در سطح استان حضور دارند و تاکنون خدماتی از قبیل نجات خودروهای گرفتار در ماسوله، انتقال دو زن باردار به مراکز درمانی و اسکان اضطراری حدود ۷۵۰ نفر از مسافران در محور رشت قزوین ارائه کرده‌اند.

اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز در آخرین اطلاعیه خود از تعطیلی برخی مدارس در دو نوبت صبح و عصر برای نهم بهمن در گیلان خبر داد.

در آخرین اطلاعیه آموزش‌وپرورش به دلیل بارش شدید برف، برودت هوا، یخبندان شدید و مشکل تردد تمامی مدارس مناطق دیلمان، عمار لو، رحمت‌آباد و بلوکات در دو نوبت صبح و عصر و شهرستان‌ها و مناطق لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، سیاهکل، رودبنه، مقاطع ابتدائی و متوسطه اول و همچنین شهرستان‌ها و مناطق رودبار، لنگرود، کومله، اطاقور، سنگر، مقطع ابتدایی در دو نوبت صبح و عصر تعطیل می‌باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.