در حالی که معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی به مدت ۶ ماه در هر سال به مجلس و دولت به عنوان راهکاری برای خروج صندوق‌های بازنشستگی از بحران مالی خبر داده است، علی ربیعی، عالی‌ترین مقام این وزارتخانه می‌گوید این موضوع هنوز در حد یک ایده است.

طرح افزایش سن بازنشستگی هنوز در حد ایده است

قدس آنلاین-در حالی که معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی به مدت ۶ ماه در هر سال به مجلس و دولت به عنوان راهکاری برای خروج صندوق‌های بازنشستگی از بحران مالی خبر داده است، علی ربیعی، عالی‌ترین مقام این وزارتخانه می‌گوید این موضوع هنوز در حد یک ایده است.

احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اگر فکری برای صندوق‌های بازنشستگی نشود در آینده نزدیک با وضعیتی بحرانی روبه رو می‌شویم؛ مشابه با وضعیتی که برای مؤسسه‌های مالی غیرمجاز به وجود آمد، اظهار داشت: پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی را در دولت و مجلس مطرح کرده‌ایم و امیدواریم در بودجه امسال، مجلس این مجوز را به ما بدهد که سن و سابقه را در بحث بازنشستگی تغییر دهیم.

وی اظهار داشت: آقای روحانی هم تاحدودی، اجرایی کردن راه حل برای صندوق‌های بازنشستگی را قبول کرده‌اند. متوسط سن بازنشستگی در ایران، ۵۱ سال است که با افزایش ۲۰ ساله، سال‌های امید به زندگی طی ۳۰ سال گذشته، در عمل فشار بر صندوق‌های بازنشستگی و بودجه  دولت، افزایش یافته است؛ به طوری که در سال ۹۵ تنها دو صندوق دولتی (کشوری و نیروهای مسلح) معادل ۳۷هزار میلیارد تومان کسری داشته‌اند. حکومت باید بپذیرد که این موضوع، مانند مرزهای کشور حیاتی بوده و شوخی بردار هم نیست.

 روزی که کشور مشکل مالی داشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اما در گفت‌وگو با قدس تصریح کرد که این موضوع هنوز در حد یک ایده است و طرح آن زمانی نوشته شده که کشور دچار مشکلات بودجه و مالی بود.

علی ربیعی با بیان اینکه در سال‌های گذشته و به دلیل بحران‌های اقتصادی در برخی کشورها مثل فرانسه نیز اصلاحاتی در مورد سن و شرایط بازنشستگی صورت گرفته است، افزود: ولی ما بنا نداریم این اصلاحات را به یکباره انجام دهیم که زندگی و شرایط کاری مردم تحت تأثیر قرار گیرد و برای آن‌ها نگرانی ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نظر دولت در مورد طرح ادغام صندوق بازنشستگی فولاد کشور با صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حل بحران مالی در این صندوق در شرایطی که صندوق بازنشستگی کشور خود با بحران مالی روبه رو است هم تأکید کرد: ادغام این دو صندوق هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و برای چالش‌های موجود صندوق فولاد باید منابع لازم تأمین شود.

صندوق فولاد خودش را اداره کند

علی ربیعی اظهار داشت: صندوق فولاد باید منابعی داشته باشد که خودش را اداره کند، اما بنگاه‌هایی که در اختیار آن قرار گرفته، متأسفانه خودشان نیاز به تزریق منابع و پول دارند.

وی با بیان اینکه ما به مجلس پیشنهاد داده‌ایم دارایی‌هایی به این صندوق بدهند که منجر به بنگاهداری نشود، خاطرنشان کرد: برای سال آینده با توجه به اینکه دولت ۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل دارایی‌های سرمایه‌ای برای این صندوق گذاشته با مشکلی مواجه نخواهد بود و امسال هم تلاش می‌کنیم برای دو ماه باقی مانده از سال و پاداش و عیدی مشمولان این صندوق مشکلات را حل کنیم و تاکنون این صندوق عقب ماندگی ندارد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.