اصفهان- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: حریق گسترده انبار پالت چوب با همت آتش‌نشانان اصفهان اطفا شد.

حریق انبار پالت خاموش شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان، محمد شریعتی با اشاره به حادثه حرق گسترده در انبار پالت چوب در محله حصه اصفهان اظهار کرد: این حادثه ساعت ۲۳ دقیقه بامداد به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه امدادگران ایستگاه‌های ۶، ۷، ۱۰، ۱۶، ۱۹ و ۲۴ برای این حادثه آتش سوزی اعزام شدند، افزود: هشت دستگاه خودرو اطفائیه فوق سنگین و سنگین، یک دستگاه خودرو آبرسان و خودرو حامل دستگاه تنفسی به همراه مدیر منطقه سه عملیاتی و افسران کشیک به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این آتش‌سوزی در انباری به وسعت یک هزار و ۲۰۰ متری و حاوی پالت چوب اتفاق افتاده است، تصریح کرد: حریق در تمام محوطه این انبار گسترده شده بود و با توجه به وزش باد احتمال سرایت حریق به منازل مسکونی مجاور وجود داشت.

وی اضافه کرد: در گام نخست منازل مسکونی اطراف این انبار تخلیه و در گام دوم حریق از چهار طرف اطفا شد.

وی با تاکید بر الزامی بودن رعایت شرایط ایمن برای انبارداری به ویژه مواد سریع الاشتعال، افزود: در این انبار رو باز، مقدار بسیار زیادی پالت‌های چوبی با ارزش حرارتی بالا به صورت نا ایمن و انباشته نگهداری می‌شد که همین امر منجر به نفوذ اکسیژن لازم بین مواد قابل اشتعال و گسترش سریع حریق و شعله‌ور شدن آتش شده بود و هر لحظه احتمال سرایت  به ساختمان های مجاور قوت می‌گرفت که با همت آتش‌نشانان و در میان شعله و دود در سردترین شب سال اصفهان، حریق به صورت کامل اطفا و از سرایت به ساختمان‌های مجاور جلوگیری شد.

شریعتی اضافه کرد: در این حریق یکی از آتش‌نشانان از ناحیه دست، دچار حادثه شد که برای ادامه درمان به بیمارستان انتقال داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.