ساری- شهردار ساری آموزش و فرهنگ سازی در زمینه ترافیک را سرمایه بزرگی برای آینده ترافیکی مرکز استان دانست و گفت: همگام با آموزش و فرهنگ سازی، اجرای طرح جامع و تفصیلی و نیز اجرای قوانین شهرسازی برای حل معضل ترافیک ضروری است.

اجرای طرح جامع و تفصیلی برای حل معضل ترافیک ضروری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری ساری، مهدی عبوری در جلسه شورای اداری این نهاد که با حضور شهردار، معاونان، مدیران عامل سازمانها و مسولان واحدهای مختلف در پارک جنگلی شهید زارع برگزار گردید، اولویت پروژه های مدیریت شهری در سال آینده را اقدامات ترافیکی عنوان و بازگشایی معابر، تامین پارکینگ های مناسب، جلوگیری از سد معبر، ساماندهی دستفروشان، فرهنگ سازی و آموزش پایه ای به شهروندان را در کاهش ترافیک و رفع گره های ترافیکی موثر دانست.

وی با اشاره به لزوم کنترل نامحسوس ترافیک در سطح شهر، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت دوربین های کنترل ترافیک نصب شده در معابر گام موثری در روان سازی ترافیک و اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی خواهد بود.

شهردار ساری ساماندهی مسافربرهای شخصی را از دیگر عوامل تاثیرگذار در تسهیل عبور و مرور شهروندان عنوان و تاکید کرد: تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی، شناسایی و ساماندهی ایستگاههای مسافربری خارج و حومه شهری، جلوگیری از سد معبر در معابر و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی راهکارهای مناسبی برای روان سازی  ترافیک است.

عبوری به اجرای پروژه هایی مانند احداث پل های شهید نوری، پل شهیدان رضایی و زیرگذرها در زمینه روان سازی ترافیک اشاره و ادامه داد: با توجه به گره ترافیکی در سه راه رازی به بلوار امیرمازندرانی، اجرای طرح های ترافیکی و کارشناسی شده در این محدوده  در دستور کار سازمان ترافیک و معاونت فنی عمرانی قرار و پس از تصویب اجرایی گردد.

وی به احداث پل کابلی شهید رنجبر در بلوار داراب اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه و اتصال بلوار داراب به پل های سردار شهید نوری، ترافیک این محدوده مرتفع خواهد شد.

شهردار ساری با تاکید بر احداث زیرگذر هلال احمر در کمترین زمان ممکن، بیان کرد: با برنامه ریزی و کارشناسی صورت گرفته، اقدامات اولیه برای اجرای این پروژه انجام و بزودی عملیاتی خواهد شد.

عبوری بازگشایی معابر را مورد توجه قرار داد و افزود: با شناسایی گره های ترافیکی و نگاه ویژه به طرح جامع ترافیک و نیز بازگشایی معابر می توان در مناطق مختلف شهر نسبت به رفع معضل ترافیک اقدامات اساسی را اجرایی کرد.

شهردار ساری الحاق پارک جنگلی شهید زارع به شهرساری را ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر دانست و گفت: با پیگیری های معاونت شهرسازی شهرداری این پارک با وسعت بیش از ۶۰ هکتار در اسفند ماه سال گذشته به محدوده شهری اضافه و در این مدت اقدامات مطلوبی برای بهسازی و بازپیرایی این پارک جنگلی عملیاتی شد.

عبوری از احداث مجموعه تفریحی توریستی در این پارک جنگلی خبر داد و اضافه کرد: احداث کمپ های اقامتی، آلاچیق مناسب، امکانات رفاهی، مسیر پیاده رو، نورپردازی، تامین پارکینگ و نصب وسایل بازی در این پارک جنگلی در دستور کار قرار داشته و عملیات اجرای آن آغاز شده است.

وی احداث شهربازی را مطالبه شهروندان ساروی دانست و ادامه داد: احداث شهربازی در این مکان اجرایی شده و بزودی فاز اول آن به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.