کرج- لیگ برتر فوتسال ایران در حالی با کسب عنوان یازدهمی مقاومت به پایان رسید که البرزی ها انتظار دارند با توجه به ظرفیت های بالای این رشته ورزشی تیمی مدعی در بالاترین سطح فوتسال ایران داشته باشند.

رتبه دورقمی سقف آرزوهای مقاومت البرز

قدس آنلاین- گروه استان ها- مجتبی علی مردانی: تیم فوتسال مقاومت البرز چهارمین سال حضور متوالی خود در لیگ برتر فوتسال را پشت سرگذاشت، حضوری که البته تفاوت هایی چشمگیر با ۳ فصل قبل داشت.

در موضوع کادر فنی دیگر خبری از رضا فلاح زاده نبود و این بار مدیران باشگاه مقاومت هدایت فنی تیم شان را به یک مربی جوان بومی دیگر به نام مسعود کیانفر سپرده بودند.

کیانفر درحالی سکاندار هدایت مقاومتی ها شد که تا پیش از این تجربه کار در لیگ برتر را نداشت و حضور وی در کسوت مربیگری محدود به تیم های لیگ یک و دو کشور بود.

از سوی دیگر اما در موضوع جذب بازیکن مقاومتی ها امسال بهتر عمل کردند و ضمن بازگشت چند بازیکن خوب بومی به مقاومت موفق به در اختیار گرفتن چند بازیکن باکیفیت از دیگر تیم ها و با سهمیه سرباز شدند.

لیگ برتر فوتسال در نهایت به پایان رسید و هرچند مقاومتی ها به نسبت فصل قبل ۷ امتیاز بیشتر کسب کردند اما همان رتبه دو رقمی و یازدهمی فصل قبل از آن را تکرار کردند تا عملا از بعد فنی دستاورد قابل بیانی نداشته باشند.

این در حالی بود که به اعتقاد بسیاری از اهالی فوتسال ترکیب بازیکنان و نفرات این فصل مقاومت غنی تر از سه فصل قبل بود و شرایط و بستر لازم برای نتیجه گیری بهتر مهیاتر شده بود.

حاشیه هایی پررنگ تر از متن

اما مقاومتی ها در این فصل با مشکلاتی حاشیه ای هم روبرو بودند که عملا بر روند نتیجه گیری آنها تاثیر گذار بود.

در اواخر نیم فصل اول بازی ها ابراهیم مسعودی کاپیتان کهنه کار مقاومت به دلیل اختلافاتش با باشگاه قید حضور در این تیم را زد و دیگر با نماینده البرز ادامه نداد تا مقاومتی ها مهره ای اثرگذار را از دست بدهند.

همچنین در طول فصل نیز برخی مهره های اصلی تیم که بعضا بومی هم بودند به انحاء مختلف در مقاطعی از فصل از ترکیب اصلی دور ماندند تا این موضوع نیز بر روند نتیجه گیری تیم  به نوعی اثر منفی بگذارد.

عملکرد پر نوسان تیم و بروز برخی اصطکاک ها میان کادر فنی و چند نفر از بازیکنان زمینه ساز برگزاری جلسات کمیته فنی باشگاه شد اما خروجی و نتیجه این جلسات ادامه کار کادر فنی بود و تیم مقاومت تا پایان فصل بدون تغییر مربیانش به کار خود ادامه داد.

البته کمیته فنی در مقطعی از فصل رای به قطع همکاری با کادرفنی و حضور سرمربی جدید داده است اما نظر آنها بنابردلایلی هیچگاه مورد تایید  وحمایت هیئت مدیره قرار نگرفت و فرایند تغییر و یا حتی تقویت کادر فنی عملی نشد.

نظرات کمیته فنی دیده نشد

در این ارتباط فریبرز فرزان گهر عضو کمیته فنی فوتسال باشگاه مقاومت با تایید این موضوع به خبرنگار قدس آنلاین گفت: کمیته فنی باشگاه مقاومت با هدف ارائه مشاوره های فنی لازم به مدیریت باشگاه و کمک به کادرفنی شکل گرفت.

وی افزود: کمیته فنی چندین نوبت تشکیل جلسه داد که آخرین آن در نیم فصل بازی ها بود و در آنجا جمع بندی اعضا تغییر کادرفنی و یا حداقل تقویت آن  بود ضمن آنکه در جلسات اول و دوم نیز نکاتی را برای بهبود شرایط فنی تیم به کادر فنی گوشزد کردیم اما بنابه دلایلی که ما از آن بی خبریم مورد توجه قرار نگرفت.

فرزان گهر با تاکید براینکه جلسات کمیته فنی پس از پایان نیم فصل دیگر تشکیل نشد گفت: ما پس از رقم خوردن نتایج پرنوسان تیم به باشگاه اعلام کردیم تیم از لحاظ فنی نیاز به شوک دارد اما در نهایت باشگاه این جمع بندی را داشت تا کادرفنی بدون تغییر وتقویت به کار خود ادامه دهد.

عضو کمیته فنی فوتسال باشگاه مقاومت البرز در ادامه گفت: به نظرم این تیم با توجه به مجموعه بازیکنانی که در اختیار داشت می توانست یکی از رتبه های پنجم تا هشتم را کسب کند اما در نهایت رتبه یازدهمی ماحصل تلاش تیم در فصل سپری شده بود.

وی در جمع بندی صحبت های خود گفت: جدا شدن ابراهیم مسعودی از تیم در کنار دور ماندن برخی بازیکنان از ترکیب به علل مختلف سبب شد ظرفیت های کامل تیم به لحاظ مدیریت درون تیمی به کار گرفته نشود و همین مساله موجب شد قول رتبه تک رقمی که کادرفنی در ابتدای فصل داده بود محقق نشود.

مقاومت با خوش شانسی لیگ برتری باقی ماند

ملی پوش اسبق تیم ملی و دیگر عضو کمیته فنی باشگاه مقاومت نیز با تاکید براینکه کادر فنی نتوانست انتظارات را برآورده کند گفت: به نظرم حضور مسعود کیانفر در راس کادرفنی یک تیم لیگ برتری مانند مقاومت زود بود و او به دلایل مختلف نتوانست شرایط خوبی را در بعد فنی در این تیم رقم بزند.

کاظم صادقی افزود: باشگاه امسال از حیث جذب بازیکن، فراهم کردن امکانات لازم اعم از تمرین، اسکان، رفت وآمد، پرداخت های مالی و خدمات دیگر بسیار خوب عمل کرد و مقاومت می بایست در بدترین حالت رتبه ای هفتم یا هشتم را کسب می کرد.

وی با تاکید براینکه کمیته فنی تا زمانی که پابرجا بود ایرادات کار کادر فنی را گوشزد می کرد گفت: ما در جلسات مختلف مشکلات فنی را به کادر فنی  و مدیریت باشگاه منتقل کردیم اما متاسفانه این ایرادات تا پایان فصل پابرجا بود وحل نشد.

صادقی ادامه داد: به نظرم مقاومت خوش شانس بود که در لیگ برتر باقی ماند و اگر نتایج ضعیف برخی تیم ها مثل پارسیان رقم نمی خورد امسال نماینده البرز در لیگ برتر فوتسال نبود.

مربی تیم ملی فوتسال ایران با تایید اینکه کمیته فنی باشگاه مقاومت در میانه های فصل معتقد به ایجاد تغییرات در کادرفنی و یا حداقل تقویت آن بود گفت: این نظرات را اعلام کردیم اما هیچگاه مورد توجه مدیریت باشگاه قرار نگرفت.

صادقی دیگر مشکل تیم را عدم بهره گیری از ظرفیت های فنی تیم عنوان کرد و گفت: بیرون ماندن بازیکنانی چون ابراهیم مسعودی وتنی چند از بازیکنان به دلایل مختلف سبب شد توان فنی تیم به شکل کامل استفاده نشود و یکی از دلایل نتایج ضعیف تیم همین موضوع بود.

وی در پایان گفت: معتقدم ضعیف ترین عملکرد فنی تیم فوتسال در سال های حضور مقاومت در لیگ برتر در این فصل رقم خورد و امیدوارم باشگاه برای فصل جدید از مربی باتجربه تری استفاده کند و مردم البرز بتوانند تیم استان شان را در قامت یک مدعی و بالانشین ببیند.

عملکرد کادرفنی قابل قبول بود

در خصوص اتفاقات رخ داده و چرایی آن قصد داشتیم با مدیر جوان باشگاه مقاومت گفت وگو کنیم اما رحیم اسفندیاری ترجیح داد در این مقطع صحبتی نداشته باشد و این مسئولیت را به سخنگوی باشگاه واگذار کرد.

ابراهیم نوروزی فر به خبرنگار قدس آنلاین گفت: با نگاهی به کیفیت بازی تیم و نتایج و امتیازات کسب شده در فصل سپری شده شاهد رشد کمی وکیفی تیم فوتسال به نسبت فصول گذشته هستیم و این نشان از عملکرد قابل قبول کادر فنی و بازیکنان دارد.

وی افزود: این در حالی است که مسعود کیانفر به عنوان سرمربی اولین تجربه مربیگری خود در لیگ برتر را پشت سر می گذاشت و این خود گواه کار سخت این مربی جوان بوده است.

نوروزی فر با بیان اینکه باشگاه در تمام طول فصل حمایت لازم را از کادر فنی داشت افزود: باشگاه مقاومت فرصت و بستر مناسب را برای فعالیت کادر فنی مهیا کرد و علیرغم برخی حاشیه سازی ها تیم توانست در لیگ برتر خود را حفظ کند و به نسبت فصل قبل امتیازات بیشتری را جمع آوری کند.

سخنگوی باشگاه مقاومت البرز با تاکید براینکه کمیته فنی باشگاه موافق ادامه کار مسعود کیانفر بود گفت: اینکه گفته می شود سرپرست تیم و یا برخی دیگر از ارکان باشگاه مقاومت مانع برکناری کادر فنی در طول فصل بوده اند صحت ندارد.

وی به محدویت منابع مالی باشگاه مقاومت اشاره کرد و گفت: این باشگاه توان پرداخت و هزینه کرد مانند دیگر تیم های متمول لیگ برتر فوتسال را ندارد لذا سعی کرده با تکیه بر توان بومی و بازیکنان سرباز تیم را آماده حضور در لیگ برتر کند و به نظرم عملکرد خوبی هم به جای گذاشته است.

سخنگوی باشگاه مقاومت در پایان در مورد آینده کادر فنی وانتخاب سرمربی در فصل جدید گفت: در خصوص ادامه همکاری با مسعود کیانفر در فصل آتی هیئت مدیره باشگاه تصمیم می گیرد.

حرکت به سمت حرفه ای شدن

باشگاه مقاومت کم کم به یک ساختار و تشکیلات منسجم مجهز می شود و این موضوع را می شود از نحوه اداره این باشگاه و توسعه رشته های ورزشی در آن به خوبی فهمید.

در عین حال تیم فوتسال این باشگاه به عنوان ویترین و نماد این باشگاه در ابعاد مختلف به استانداردهای تیمداری نزدیک شده و حال در این فضا انتظار می رود مدیریت باشگاه مباحث فنی را نیز مورد توجه قرار دهد.

بهره گیری بیشتر از ظرفیت فنی کارشناسان و پیشکسوتان امری ضروری است موضوعی که متاسفانه در خصوص تیم فوتسال مقاومت به درستی اتفاق نیفتاد و سبب شد تیم فوتسال این باشگاه نتواند به جایگاه واقعی خود در فصل سپری شده دست پیدا کند.

انتظار می رود این باشگاه پس از نزدیک به یک دهه فعالیت مستمر کم کم شکل و رویه کاری خود را در بعد فنی هم حرفه ای تر کند تا ماندن تیم در لیگ برتر و سقوط نکردن برایشان یک اتفاق فرخنده و مسرت بخش تلقی نشود.

مردم البرز انتظار دارند تیم های باشگاه مقاومت به خصوص فوتسال آن در قامت یک مدعی و بالانشین در لیگ برتر به میدان برود و داستان فانوس به دستی و اضطراب نیفتادن دیگر برایش رخ ندهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.