با وجود برقراری پروازها در فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره)، به دلیل لغو همه پروازهای روز گذشته و صبح امروز و نرسیدن هواپیماها به فرودگاه، بسیاری از مسافران در فرودگاه سرگردان هستند و پروازهای فعلی هم با تأخیر انجام می‌شود.

ابطال بسیاری از پروازها و سرگردانی مسافران/ انجام پروازهای فعلی با تأخیر

به گزارش قدس آنلاین، از صبح امروز پروازهای فرودگاه مهرآباد با افزایش دید افقی از سر گرفته شد، همچنین از ساعت ۱۱ نیز پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) برقرار شد.

به دلیل لغو و ابطال پروازها در دو روز گذشته به دلیل بارش برف، نشست و برخاست از فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد انجام نشد و هواپیماها هم وارد فرودگاه نشدند بنابراین با برقراری مجدد پروازها، و امکان انجام نشست و برخاست، انجام این پروازها با تأخیر خواهد بود و مسافران باید صبوری کنند از سوی دیگر ضرورت دارد مسئولان شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها نسبت به پذیرایی از مسافران اقدام کنند و با روی باز پاسخگوی مسافران در راه مانده باشند.

سرپرست روابط عمومی فرودگاه امام خمین (ره) در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: پروازهای فرودگاه امام به دلیل کاهش دید افقی و بارش برف روز گذشته و صبح امروز لغو شده بود، اما از ساعت ۱۱ امروز مجدداً امکان نشست و برخاست در این فرودگاه فراهم شد و پروازها در حال انجام است.

به گفته کاشانی با لغو و ابطال برخی پروازها امکان ورود هواپیماها به فرودگاه نبود و بنابراین در برقراری پروازها تراکم زیادی در حال حاضر وجود دارد و قطعاً پروازها هم با تأخیراتی مواجه می‌شود.

وی بیان کرد: از همه مسافران بابت بروز این تأخیرات احتمالی پوزش می‌طلبیم اما همه تلاش خود را می‌کنیم تا پروازها به سرعت و ایمن انجام شود.

همچنین شرکت فرودگاه‌ها نیز اعلام کرده است: با توجه به شرایط جوی و همچنین برودت هوا و یخ بندان و توقف پروازها در روز گذشته فرودگاه بین المللی مهرآباد در ساعت ۱۰ صبح امروز با تدابیر خاص و اولویت درخواست شرکت‌های هواپیمایی پروازها برقرار می‌شود.

فرودگاه مهرآباد با این شرایط موجود با محدودیت پروازی مواجه خواهد بود بنابراین از مسافران ‌درخواست می‌شود ‌قبل از حرکت به سمت فرودگاه، آخرین اطلاعات پروازی را از شرکت‌های هواپیمایی مربوطه یا اطلاعات پرواز فرودگاه با شماره های ۱۹۹ یا ۴۴۶۶۵۵۱ و ۴۴۶۶۵۵۲۵ دریافت کنند.

بنابراین گزارش، پروازهای شماره ۴۰۹۰ شرکت زاگرس در مسیر مشهد ـ تهران و ۴۱۳۷ مشهد ـ کیش امروز باطل شد.

پرواز امروز مسیر تهران ـ ایلام شرکت آسمان به شماره ۸۴۰/۸۴۱ و همچنین پروازهای شماره ۶۲۳۰ و ۶۲۳۱ اصفهان ـ‌تهران ـ اصفهان، پرواز شماره ۶۲۹۰ و ۶۲۹۱ اصفهان ـ تهران ـ اصفهان شرکت تابان امروز باطل شد.

پرواز شماره ۱۲۸۰ و ۱۲۸۱ قشم‌ایر مسیر اصفهان ـ‌تهران پرواز شماره ۵۷۰۳ آتاایر مسیر اصفهان ـ تهران، پرواز شماره ۴۵۳۱ تهران ـ‌اصفهان و ۴۵۳۹ اصفهان ـ‌تهران امروز ماهان نیز ابطال شد.

پرواز شماره ۲۵۲۳ شرکت کارون مسیر اصفهان ـ تهران ، پرواز شماره ۳۸۵۴ آسمان مسیر تهران ـ ارومیه ـ استانبول در مسیر تهران ـ ارومیه به دلیل شرایط نامساعد تهران باطل اعلام شد و پرواز ارومیه ـ استانبول با پرواز جایگزین اصفهان ـ‌ ارومیه ـ استانبول توسط آسمان ساعت ۱۲:۳۰ امروز انام می‌شود.

پروازهای شماره ۵۶۰۳ و ۵۶۶۶ و ۵۶۵۴ و ۵۶۰۶ شرکت هواپیمایی آتا در مسیر تهران ـ تبریز ـ تهران، پرواز ۶۴۱ آسمان در مسیر تهران ـ تبریز ـ تهران، پرواز ۹۳۷ ایرتور در مسیر تهران ـ تبریزـ تهران، پرواز ۴۴۶ ایران‌ایر در مسیر مشهد ـ تبریزـ‌تهران نیز امروز باطل شد.

پرواز شماره ۶۶۴۵ آتا مسیر استانبول ـ تبریز ـ بغداد، پرواز ۹۰۱ ایرتور مسیر مشهد ـ تبریز ـ مشهد، پرواز ایران‌ایر مسیر اهواز ـ تبریز ـ اهواز طبق برنامه زمان‌بندی شده بعدازظهر امروز انجام می‌پذیرد.

با توجه به اعلام ایران‌ایر ایستگاه بیرجند با توجه به شرایط نامساعد جوی مهرآباد پروازهای ۲۱۶، ۲۱۷ تهران ـ بیرجند ـ‌تهران  این ایرلاین امروز کنسل شد.

پرواز شماره ۳۴۲۴ هما بغداد به فرودگاه امام در ساعت ۲:۳۰ بامداد در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به زمین نشست و مسافران به هتل اعزام شدند.

پرواز شماره ۸۴۲ و ۸۴۲ آسمان مسیر تهران ـ‌ایلام ـ تهران لغو شد.

پرواز شماره ۳۸۴۴ و ۳۸۴۵ آسمان مسیر تهران ـ ایلام ـ تهران لغو شد.

پرواز شماره ۶۳۰ و ۶۳۱ آسمان مسیر تهران ـ گرگان ـ تهران و شماره‌های ۶۳۳ و ۶۳۲ آسمان مسیر تهران ـ گرگان ـ تهران امروز باطل شد.

پروازهای تهران ـ رامسر و مشهد ـ رامسر آسمان امروز باطل شد.

بنابر این گزارش مسافران حتما قبل از عزیمت به فرودگاه مهرآباد با شماره‌ تلفن‌های ۱۹۹ تماس بگیرند، همچنین مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) می‌توانند ضمن تماس با شماره ۰۹۶۳۳۰ از آخرین وضعیت پروازها مطلع شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.