عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: باید در دهه فجر، مبانی انقلاب و اقدامات دین ستیزانه رژیم پهلوی برای نسل‌های جدید تبیین شود و باید برای مردم و جوان گفته شود که ۵۷ سال سیاهی چگونه بر مردم ایران گذشته است.

آیت الله خاتمی: باید اقدامات آزادی ستیزانه رژیم پهلوی در دهه فجر تبیین شود

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روزهای منتهی دهه فجر، گفت: همه دلسوزان باید در کنار مردم بوده و دهه فجر را همراه با مردم گرامی بدارند چرا که گرامیداشت دهه فجر، مصداق شکر نعمت الهی است و همه ما باید شکر گذار باشیم.

وی با بیان اینکه، گرامیداشت دهه فجر تنها به آذین بندی نیست، گفت: آذین بندی بخشی از گرامیداشت دهه فجر است اما همه آن نیست؛ لازم است در این دهه مبانی انقلاب و اقدامات دین ستیزانه رژیم پهلوی برای نسل‌های جدید تبیین شود و باید برای مردم و جوان گفته شود که ۵۷ سال سیاهی چگونه بر مردم ایران گذشته است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه، رژیم پهلوی رژیمی وابسته، فاسد و دین‌ستیز بود، تصریح کرد: رژیم پهلوی، دنبال بردگی ملت ایران برای آمریکا و استکبار جهانی بود؛ باید روشنگری کرد که رژیم پهلوی، چگونه انقلابیون را شکنجه می‌داد و چگونه با اراده ملت ایران مخالفت و آنرا سرکوب می‌کرد.

امام‌جمعه موقت تهران، همچنین گفت: رژیم غارتگر پهلوی نه تنها دین‌ستیز بلکه آزادی‌ستیز بود و با آزادی و حقوق اولیه ملت ایران مبارزه و مخالفت می‌کرد در دوران پهلوی حتی یک انتخابات مردمی و آزاد برای به کرسی نشستن رأی و نظر مردم برگزار نشد چراکه این رژیم هیچ اعتقاد و باوری به نقش مردم نداشت.

وی، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را مصداق دیگری بر بیعت ملت با آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: مردم با حضور هوشمندانه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، یکبار دیگر به آمریکا و همراهان ناچیز استکبار جهانی پاسخ دندان‌شکن خواهند داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.