کیانوش عیاری بعد از فیلم «خانه پدری» و «کاناپه» دوباره همکاری با صدا و سیما را تجربه می‌کند.

کیانوش عیاری: نمی‌دانم صدا و سیما تغییر رویکرد داده‌ یا من دچار خودسانسوری شده‌ام

به گزارش قدس آنلاین، کیانوش عیاری نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سریال در حال ساخت «۸۷ متر» بعد از فیلمهای سینمایی «خانه پدری» و «کاناپه» این بار با رسانه ملی همکاری می‌کند و انرژی خود را برای تولید این مجموعه تلویزیونی متمرکز کرده است. آثار ماندگاری چون «روزگار قریب» و «هزاران چشم» را از او به یاد داریم. وی درباره این همکاری گفت: حدود ۸ سال پیش قرار بود که این مجموعه تلویزیونی ساخته شود که مشکلات شخصی و خانوادگی مانع از ساخت شد. البته در کنار این موضوعات یک روند غیر طبیعی که بخشی از آن به مسائل روحی من بازمی‌گشت مانع از این می‌شد که به سمت ساخت این مجموعه تلویزیونی بروم و در نهایت سال ۹۶ تصمیم به ساخت آن گرفتم.

این کارگردان سینما که پیش از این مشکلات زیادی برای اکران فیلم سینمایی «خانه پدری» داشت درباره جزئیات همکاری با صدا و سیما و خط قرمزهای تولید سریال برای رسانه ملی توضیح داد: تا به حال برای همکاری با صدا و سیما مشکلی نداشتم اما نمی‌دانم فقدان این مشکلات ناشی از رفتار گشوده‌تر صدا و سیما و تغییر رویکرد تولید برنامه در آن است یا حاصل از خودسانسوری منِ مولف  در جریان تولید آثار. اما خواسته یا ناخواسته نوعی خودسانسوری درون مولف وجود خواهد داشت.

تا به حال برای همکاری با صدا و سیما مشکلی نداشتم اما نمی‌دانم فقدان این مشکلات ناشی از رفتار گشوده‌تر صدا و سیما و تغییر رویکرد تولید برنامه در آن است یا حاصل از خودسانسوری منِ مولف.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «خانه‌ به خانه» درباره دغدغه ساخت این سریال با موضوع مشکلات دو خانواده مبنی بر فروش یک خانه به هر دو و ساخت سریالهایی که پیش از این با همین رویکرد ساخته شده‌بود، تصریح کرد: شاید خود این واقعه و جوهر کلام برای من دارای اهمیت نباشد و موارد مشابه زیادی هم پیش از این ساخته شده است. برای من بیشتر از موضوعیت سریال ارتباط بین آدمهای قصه اهمیت دارد و همین رویکرد را در سریالهای «روزگار قریب» و «هزاران چشم» هم شاهد بودیم. موضوع و مکانهای مشعشع تنها بهانه‌ای است برای پرداخت به ارتباط بین انسانها و خصوصیات این روابط.

هنرمندان زیادی علاقه به حضور در کار عیاری و همکاری با این کارگردان دارند. وی درباره نحوه انتخاب و جزئیات همکاری با بازیگران در مجموعه‌ها و فیلمهایی که می‌سازد خاطرنشان کرد: باید از کلید واژه انطباق فیزیکی استفاده کنم. در واقع انطباق فیزیکی برای من مهمتر از قدرت بازیگری یا رفتار پشت‌صحنه است. اعتنای زیادی به توان بازیگری ندارم و سعی میکنم مانعی به نام رفتار شخصی بازیگران برای انتخاب آنها در کارم وجود نداشته باشد.

انطباق فیزیکی برای من مهمتر از قدرت بازیگری یا رفتار پشت‌صحنه است

وی افزود: اگر بعد از این انتخاب خوش شانس باشم و توان بازیگران هم به کمک من بیایید که چه بهتر و این شانس در مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر» به کمک من آمده است و به طور کامل از عوامل این مجموعه راضی هستم.

عیاری به تفاوتهای کار در رسانه ملی و سینما اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه هنوز نمی‌توانم به تفاوتهای این دو مدیوم بپردازم اما می‌دانم که باید این اتفاق در خلق آثارم شکل بگیرد و این تفاوتها را اعمال کنم. اما تعارضهای بین این دو مدیوم را در نظر نگرفته ام و تنها به خود فیلم و پرسوناژهای آن توجه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.