قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش مداحان، مدیران هیئات و شعرای آیینی با بیان اینکه مداحان، شعرا و سخنرانان بیش از پیش دست‌آوردهای انقلاب را تبیین کنند، گفت: سکوت در مقابل دست‌آوردهای انقلاب، جفایی بزرگ در حق خود و ملت است.

مداحان، شعرا و سخنرانان دست‌آوردهای انقلاب را تبیین کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر روز دوشنبه در همایش مداحان، مدیران هیئات و شعرای آیینی که به همت بسیج مداحان استان قزوین در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال در قرآن فرمود بندگان خوب، مؤمن و متعهد من کسانی هستند که همین که موقعیتی به دست می‌آورند و امکاناتی در اختیارشان قرار می‌گیرد، دین را بپا می‌کنند که عدالت، اخلاق، سبک زندگی اسلامی، رأفت و عطوفت، صداقت و حمایت از همه مستضعفان از جمله آن‌ها است.

وی تصریح کرد: پیامبر (ص)، ائمه اطهار (ع) و شهدا را اقامه کنندگان دین می‌دانیم و این مهم به معنای این است که در راستای اهداف رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) قرار بگیریم و از هیچ کوششی فروگذار نشویم تا در قیامت نیز سربلند باشیم و این‌ها رسالت‌هایی است که بیشتر متوجه همه مسلمانان، به ویژه کسانی که در عرصه‌های دینی و تبلیغی وظیفه بیشتری دارند می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: همه ما به اندازه لیاقتی که داریم شاگرد مکتب فاطمه زهرا (س) هستیم چرا که حضرت صدیقه کبری (س) و فرزندانشان معلم همه هستند و آن حضرت کفو امیرالمؤمنین (ع) و شاگرد پیغمبر (ص) بودند.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: کمتر کسی است که ماجرای مشاهداتی که امام حسن (ع) از نماز شب‌های مادر داشته‌اند و دعاهایی که حضرت فاطمه (س) در حق همسایگان می‌کردند را نشنیده باشد؛ امام مجتبی (ع) به حضرت زهرا (س) فرمودند مادر شما در حق همه دعا کردید بجز خودمان؛ حضرت فرمودند اول همسایه بعداً خودمان.

وی ادامه داد: اگر همین درس از درس‌های مکتب حضرت فاطمه (س) را در جامعه پیاده کنیم و بیش از هر چیزی به فکر همسایگان باشیم، یقیناً شاهد تحولات بزرگی در جامعه خواهیم بود و بسیاری از مشکلات از پیش روی مردم کنار خواهند رفت.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین تعالیم فاطمه زهرا (س) ذکر است، اذعان کرد: ذکر حقیقی ذکری است که دل انسان را متحول کند و قرآن این را از ما می‌خواهد و می‌فرماید مؤمن حقیقی کسی است که وقتی نام خداوند را می‌شنود، دلش به لرزه در آید.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: خداوند تمام عالم هستی را متاع قلیل نامیده که گویای کوچکی و بی‌ارزشی عالم است اما زمانی که درمورد حضرت زهرا (س) سخن می‌گوید، ایشان را خیر کثیر می‌نامد و این آیات شریفه به خوبی جایگاه والای معلمی حضرت را برای پیروان ایشان نشان می‌دهد.

وی ابراز کرد: خداوند حکمت را نیز خیر کثیر معرفی کرده است و می‌فرماید اگر مقداری از حکمت را به بنده‌ای عنایت کنیم، به او خیر کثیر عنایت کرده‌ایم. همه قرآن حکمت است و اگر عمیقاً از این کتاب ذکر بهره‌مند شویم، صاحب حکمت خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امام علی (ع) فرمودند اگر محبت من به کوه اصابت کند، آن را متلاشی می‌کند؛ همان کاری که قرآن انجام می‌دهد چرا که قرآن ذکر است و امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) نیز ذکر هستند و به همین خاطر است که وقتی مداحان نام ایشان را می‌آورند دل‌ها به لرزه می‌افتد.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند اگر حکمت به کوه‌ها اصابت کند، کوه‌ها را به لرزه در می‌آورد. امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به خاطر حکمتی که در وجودشان دارند، دل‌ها را به لرزه در می‌آورند.

وی با بیان اینکه به اندازه لیاقتی که داریم شاگرد مکتب فاطمه زهرا (س) محسوب می‌شویم، بیان کرد: حضرت زهرا (س) همه هستی خود را در دفاع از ولایت به کار گرفت چرا که همانطور که نماز ستون دین است، ولایت ستون نماز و دیگر بخش‌های دین است.

امام جمعه قزوین در ادامه عنوان کرد: پیغمبر (ص) فرمودند هر مسلمانی روزگار بگذراند اما به فکر مسلمانان نباشد، مسلمان محسوب نمی‌شود و در حدیث دیگر حضرت می‌فرمایند اگر مسلمانی صدای فریاد مظلومیت غیر مسلمانی را بشنود و به فریاد او نرسد، مسلمان به شمار نمی‌آید و هر کسی فرصتی در اختیار دارد باید این نگاه‌های دینی را در جامعه تبیین نماید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تشریح نگاه‌های همراه با کرامت و عزت اسلام نسبت به بانوان پرداخت و ابراز کرد: دین اسلام نگاه‌های جاهلانه‌ای که نسبت به بانوان وجود داشت را کنار گذاشت. عده‌ای تلاش می‌کردند رسول گرامی اسلام (ص) را ابتر بنامند اما خداوند فرمود ما به تو خیر کثیر عنایت کردیم و این مهم جایگاه والای حضرت فاطمه (س) را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: مداحان، سخنرانان و شعرا از فرصت‌هایی که در اختیار دارند به تبیین و تشریح دست آوردهای انقلاب، امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب بپردازند و بدانیم سکوت در برابر دست‌آوردهای انقلاب، جفا در حق خودمان، فرهنگمان و ملت مان است و آثار خوبی را به همراه نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.