قزوین_ مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین از برگزاری جشنواره قرآن و رسانه در این استان خبر داد.

جشنواره قرآن و رسانه در قزوین برگزار می شود

محمد کشاورز در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص آئین نامه جشنواره قرآن و رسانه اظهار داشت: سازمان بسیج رسانه استان قزوین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در راستای تبلور فرهنگ قرآنی، رایحه بهشتی انفاس عترت و فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ زندگی دینی در جامعه اقدام به برگزاری جشنواره آیات با موضوع رسانه و مطبوعات- قرآن و عترت کرده است.

وی افزود: دبیر خانه جشنواره از تمام روزنامه نگاران، خبرنگاران، عکاسان مطبوعاتی، خبرگزاری ها و فعالان عرصه رسانه های دیجیتال دعوت می کند که آثار خود را بر اساس محورها و بخش های اعلام شده در جشنواره از طریق تارنمای جشنواره ارسال کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین به مهمترین اهداف جشنواره قرآن و رسانه پرداخت و ادامه داد: از جمله اهداف این جشنواره می توان به جریان سازی و حرکت عمومی برای انس با قرآن و عترت در سطح استان، تحکیم پیوند میان دین و رسانه با معرفی رسانه های برتر در خصوص مضامین عالی قرآن و عترت، ارتقای محتوا و کیفیت رسانه های( مکتوب و دیجیتال ) استان، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ها، توسعه ظرفیت های موجود رسانه های استان، آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه های مکتوب و مجازی و بهره گیری از این قابلیت ها، بسترسازی مناسب برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملی و اسلامی ‌درحوزه رسانه‌ها، فراهم کردن محیطی برای‌ ایجاد همدلی و هم ‌افزایی بین پدید آورندگان آثار در حوزه رسانه‌ها، شناسایی و معرّفی رسانه فعّال در حوزه قرآن و عترت به منظور سالم سازی هرچه بیشتر فضای عمومی جامعه اشاره کرد.

کشاورز همچنین به محورهای جشنواره اشاره و عنوان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نقش باور های دینی در جلوگیری از چالش های اجتماعی - آسیب های اجتماعی، سنت و آداب و رسوم دینی ( نماز – روزه داری – خمس – زکات و امر به معروف و نهی از منکر)، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، اخلاق قرآنی در حوزه فردی و اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و استکبار ستیزی و دشمن شناسی از جمله این محورها است.

وی یادآور شد: علاقمندان برای شرکت در جشنواره می توانند در بخش های خبر و مصاحبه خبری، گزارش، یادداشت و مقاله، عکس خبری و تیتر اقدام و علاقمندی خود را اعلام کنند.

کشاورز با بیان اینکه به منظور ایجاد فرصت بیشتر برای اصحاب رسانه؛ اعضای جشنواره و داوران و کمیته اجرایی حق ارسال آثار ندارند، گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره می بایست با مراجعه به آیدی تلگرام ghazvinresaneh @ و یا ارسال پستی، آثار خود را تحویل دبیرخانه داده و رسید دریافت کنند که دبیرخانه در قزوین، شهرک کوثر، خیابان اندیشه، نبش خیابان ابوذر ، پلاک ۹ سازمان بسیج رسانه استان قزوین به شماره تلفن ۰۲۸۳۳۷۸۵۱۰۰  است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین تصریح کرد: در هر بخش به نفرات اول تا سوم جوایز ذیل اهداء می شود. 

وی اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا بیستم بهمن ماه سال جاری است که آثار جشنواره در  روز ۲۵ این ماه نیز بررسی و اختتامیه آن در اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره را به شرح زیر بیان کرد.

۱. تمام اصحاب رسانه می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

۲. آثاری در جشنواره شرکت داده می شود که در فاصله زمانی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ در یکی از نشریات سراسری ، نشریات استانی، خبرگزاری ها و پایگاه خبری منتشر شده باشد.

۳. هر متقاضی تنها می تواند در دو بخش و در هر بخش سه اثر را ارائه دهد، در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد نمود.

۴. آثاری پذیرفته می شود که  نام صاحب اثر در آن قید شده باشد در صورت عدم درج نام اثر باید توسط مدیر مسئول مهر و امضاء شده باشد.

۵. آثاری پذیرفته می شود که در محورهای قید شده ارائه شود.

۶. . آثار و مطالب بدون نام و امضاء و با امضاء مستعار پذیرفته نمی شوند.

۷. مطالب مربوط به بولتن های داخلی دستگاه های اجرایی امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

۸. هر شرکت کننده باید کپی اثر، فرم مشخصات برای هر اثر، لوگوی نشریه یا خبرگزاری و یک قطعه عکس را تحویل دبیرخانه دهد.( شرکت کنندگان در بخش عکس علاوه بر ارائه مدارک باید اصل عکس های خود را بدون انجام جلوه های ویژه در قالب یک حلقه لوح فشرده تحویل یا ارسال دارند.)

۹. مسئولیت پاسخگوئی به هرگونه ادعای افراد حقیقی یا حقوقی در زمینه مالکیت اثر ارائه شده، به عهده متقاضی می باشد و دبیرخانه در قبال دعاوی مذکور هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

۱۰. تصمیم گیری در خصوص مسائل پیش بینی نشده و تفسیر ابهامات احتمالی، صرفا به عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود و انجام تصمیمات اتخاذ شده، برای متقاضی لازم الاجرا است و در غیر اینصورت، ثبت نام و شرکت در جشنواره "کان لم یکن" تلقی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.