کرج - مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه تا ۳۰ دی ماه سال جاری مصرف این حامل انرژی در البرز ۱۴ میلیون مترمکعب بوده است گفت: با ورود موج جدید سرما این میزان مصرف با رشدی ۱۵ درصدی به ۱۶میلیون مترمکعب رسیده است.

افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در استان البرز

حسین تقی نژاد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و دمای منفی ۱۰ درجه در استان البرز میزان گاز مصرفی نسبت به سال گذشته افزایش داشته با این حال سرویس دهی به شهروندان با تلاش شبانه روزی مراکز گازرسانی و ایستگاه ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در روند گازرسانی در سطح استان نداریم افزود: از شهروندان تقاضا داریم در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز افزود: با توجه به سرمای هوا در بعضی از اماکن و خانه ها از وسایل غیراستاندارد گازسوز استفاده می شود که خطراتی از جمله  مرگ خاموش شهروندان را در پی دارد لذا رعایت نکات ایمنی الزامی است.

وی با اعلام اینکه امکان افت فشار گاز در برخی از نقاط استان وجود دارد خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران مان در ۴۸ ساعت گذشته در هیچ نقطه ای از استان قطعی گاز نداشته ایم.

تقی نژاد تصریح کرد: گاز حاوی بخارات ایزوکربنیک است بنابراین احتمال یخ زدگی برای آن وجود دارد  و شهروندان در مواجهه با این مشکل می توانند در تماس با اداره گاز نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در پایان افزود: در ۲۴ساعت گذشته تنها ۱۵ مورد از ۸۰۰ هزار مشترک  دچار مشکل افت فشار گاز شده اند که این میزان امری طبیعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.