فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه گفت: شاهد تغییر رفتار آمریکایی ها در خلیج فارس و تنگه هرمز و توجه بیشتر آنان به مقررات بین المللی در ترددها هستیم.

رفتار آمریکایی ها در خلیج فارس و تنگه هرمز تغییر کرده است

به گزارش قدس آنلاین، سردار پاسدار علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به اظهارنظر برخی از مقامات نظامی آمریکا پیرامون تغییر رفتار شناورهای ایرانی در مسیرهای تردد بین المللی و در مواجهه با شناورهای امریکایی و بازتاب آن در رسانه‌ها اظهار داشت: در ایام سالگرد ماجرای دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس که به دلیل عدم رعایت قوانین بین‌المللی و ورود به آبهای سرزمینی ما رقم خورد و سپس طی فرایندی خاص رها شدند شاهد شرارت کمتر آمریکایی ها در مسیرهای دریایی خلیج فارس و تنگه هرمز و نیز مواجهه‌ی آنها با شناورهای ایرانی هستیم.

وی افزود: در واقع شاهد تغییر رفتار آمریکایی ها و توجه بیشتر آنان به مقررات بین المللی و پرهیز از نزدیک شدن به آبهای سرزمین مان در این منطقه هستیم.

سردار عظمایی با بیان اینکه "نیروی دریایی سپاه براساس وظایف ذاتی خود با اقتدار از سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز و خلیج فارس صیانت کرده و می کند" تأکید کرد: اجرای تمرینات منظم، برقراری گشت‌های دریایی، کنترل و رهگیری و توسعه اشراف اطلاعاتی از برنامه های جاری ما بوده که با اقتدار ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.