رشتخوار -امام جمعه رشتخوار خواستار حذف اطعام در مراسمات ترحیم شد و گفت: صاحبان عزا، هزینه اطعامی متوفی را صرف امور خیریه و مستمندان و رفع حاجت نیازمندان و درماندگان و کارهای خیر دیگر چون تهیه جهیزیه برای افرادی بی بضاعت و غیره کنند.

امام جمعه رشتخوار خواستار حذف اطعام در مجالس ترحیم شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام احمد طیبی در نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رشتخوار که با حضور هیئت رئیسه، اعضا، ائمه جماعات و تعدادی از معتمدین با موضوع ساماندهی مراسمات ترحیم در سطح شهرستان در کتابخانه عمومی انجام شد، اظهار داشت: صاحبان عزا هزینه مراسم  سوم، هفتم و چهلم و سال را به نیت متوفی صرف امور خیریه کنند.

وی با ذکر این که مردم از دادن هزینه های سنگین مراسم ترحیم  خسته شده اند خاطر نشان کرد: هزینه اطعام و تالار و پذیرائی به نیت میت  را صرف نیازمندان و امور خیر یه کنید  و  این روش در همه شهرها و روستاهای رشتخوار  نهادینه شود تا برای همیشه هم صاحب عزا و مصیبت، دغدغه پذیرایی و اطعام و صرف هزینه سنگین نداشته باشد.

وی با تاکید بر ورود ائمه جمعه و جماعت  و معتمدین شهر ها و روستاهای شهرستان رشتخوار برای نهادینه شدن این امر فرهنگی بیان کرد:این امر را از خودمان شروع کنیم و در بین مردم گسترش دهیم  .

فرماندار رشتخوار هم در این جلسه گفت:متأسفانه آداب مجالس عزاداری امروزه از مسیر اصلی و اسلامی خود خارج شده و مصیبت بلکه مصیبت‌های دیگر را بر مصیبت زده تحمیل می‌کند؛ زیرا افزون بر صرف هزینه‌های سنگین برای خرید قبر و تهیه وسایل کفن و دفن، مصیبت زده باید پذیرای افرادی باشد که برای تسلای خاطر و تعزیت بر مصیبت زده وارد می‌شوند.

خالقداد عرب با ذکر این که از نظر آموزه‌های اسلام، تحمیل هزینه پذیرایی از مردم بر مصیبت‌زده، از سنت‌های غیرعقلانی است اظهار داشت: باید مراسم ترحیم را به سادگی برگزار شود و آشنایان و دوستان به ابراز همدردی با صاحبان عزا بسنده کنند وبه خانواده مصیبت دیده این اجازه را ندهند که برای پذیرایی از آنها دچار تکلف و دردسر شوند

فرماندار شهرستان رشتخوار در قسمتی دیگر از سخنانش  گفت: نسل جوان ما امروز در بمباران تبلیغات دشمن است، دشمن با صرف هزینه میلیاردی سعی می‌کند، جلوی صدای انقلاب را بگیرد.

وی با تاکید بر جدیت بیشتر بر کار در حوزه فرهنگ، گفت: باید دغدقه فرهنگی داشته باشیم و دهه فجر بهترین فرصت برای بازگویی دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

فرماندار رشتخوار با اشاره به اینکه در بحث مشکلات فرهنگی باید گفتمان سازی شود، یادآور شد: فرهنگ هجمه و قیچی دو لبه ای است که حربه دشمن شده است، باید مراقب باشیم و همه ما به عنوان مروج دستاوردهای انقلاب در بازگویی دستاوردهای انقلاب برای جوانان نسل امروز تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.