سنندج - دمای هوای اکثر شهرهای استان کردستان طی شبانه روز گذشته زیرصفر درجه است و براساس پیش بینی هواشناسی استان تا پایان هفته جاری، هوای سرد ادامه خواهد داشت.

تداوم سرمای هوا تا پایان هفته در کردستان/امدادرسانی به ۱۵۰ خودرو

به گزارش قدس آنلاین، از امروز دوشنبه دمای هوای اکثر شهرهای استان کردستان نسبت به چند روز گذشته ۱۰ درجه کاهش پیدا کرده است و براساس پیش بینی هواشناسی استان سرمای هوای حاکم براستان تا اواخر هفته جاری همچنان تداوم دارد.

سردترین نقطه استان کردستان که در ایستگاه های هواشناسی سراب شهرک و قاملو به ثبت رسیده ۲۲ درجه سانتیگراد زیر صفر در جه سانتیگراد  و گرم ترین نقطه هم سلین در اورامان با دو درجه سانتیگراد زیر صفردرجه سانتی گراد بوده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان در گفت و گو با خبرنگارمهر به حداقل دمای ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی استان اشاره کرد و گفت: دمای هوای ثبت شده در سراب شهرک ۲۲ درجه سانتیگراد زیر صفر، قاملو۲۲ درجه، زرینه ۱۹، سقز ۱۸، قروه ۱۷ و بیجار ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر بوده است.

علی پناهی با اشاره به اینکه حداقل دمای سنندج ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر است، عنوان کرد: دمای هوای مریوان هم ۸ درجه سانتیگراد زیر صفر، بانه ۹، هزارکانیان ۱۹، دهگلان ۲۰، دیواندره ۱۴، حاجی ممدان ۱۲، یاسوکند ۱۳، موچش ۱۲، بابارشانی ۱۷ و بهارستان ۱۵ درجه سانتی گراد زیر صفر است.

وی با اشاره به اینکه هوای امروز استان آرام و پایدار خواهد بود، بیان کرد: پیش بینی می شود سردی هوا تا پایان هفته جاری در استان تداوم داشته باشد.

وی اظهارداشت: از فردا سه شنبه موج ضعیفی که احتمال بارش برف را به دنبال دارد، وارد استان خواهد شد.

اسکان ۱۰۰ مسافر در راه مانده توسط راهداری

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت و گویی با اشاره به اینکه تا روز گذشته راه ارتباطی ۱۵۰ روستای استان مسدود بود، گفت: تا پایان شب گذشته به همت عوامل راهداری راه ارتباطی ۸۰ روستای استان بازگشایی شد.

محمدراشد مدرس گرجی بیان کرد: در حال حاضر عوامل راهداری مشغول بازگشایی راه ارتباطی ۷۰ روستای باقی مانده هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳ هزار کیلومتر از راه های استان برفروبی شده است، اظهارداشت: ۲ هزار و ۵۰۰ تن شن و نمک هم در این راستا مصرف شده است.

وی عنوان کرد: ۱۰۰ مسافر در راه مانده هم در راهداری های استان اسکان داده شدند وعوامل راهداری هم به ۱۵۰ خودرو امداد رسانی کردند و خوشبختانه تاکنون شاهد حادثه ای در راه های استان نبوده ایم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.