کرمان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری و انهدام چند باند کلان حمل مسلحانه مواد مخدر و توقیف ۲۲ دستگاه خودرو از قاچاقچیان اصلی و بین‌المللی خبر داد.

دستگیری و انهدام چند باند کلان حمل مسلحانه مواد مخدر در کرمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری اظهار داشت: با اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و قضایی به عمل آمده در زمینه شناسایی شبکه‌های کلان و بین‌المللی قاچاق مواد مخدر سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان و با دستورات قضایی صادره در ماه گذشته چند باند کلان مهم و بعضا بین‌المللی قاچاق مواد مخدر پس از شناسایی طی چندین مورد درگیری مسلحانه در سطح استان مورد ضربه قرار گرفته و منهدم کردند.

وی بیان داشت: با توجه به دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری و ولایت نسبت به تهدیدات و آسیب‌های جدی ناشی از توزیع مواد مخدر و ایضاً تاکید معظم له بر مبارزه با اقتصاد مواد مخدر و توقیف تمام اموال و دارایی، قاچاقچیان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶۰ حساب بانکی مورد استفاده باندهای قاچاق مواد مخدر شناسایی شد.

سالاری ادامه داد: عمده صاحبان این حساب‌ها که در خارج استان کرمان ساکن و غیر بومی بوده‌اند، شناسایی و با احکام قضایی مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال وجوه نقدی حاصل از معاملات مواد مخدر از آنان توقیف و همچنین تعداد ۲۷ باب منزل مسکونی، باغ، ویلا و زمین کشاورزی از قاچاقچیان اصلی مواد مخدر توقیف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان کرمان و مجاورت آن با پنج استان کشور و قرار داشتن استان در محل عبور مواد مخدر، حدود ۶۰ درصد از مواد مخدری که از مرزهای شرقی کشور وارد می‌شود از استان کرمان عبور کرده و تقریبا تمام باندهای کلان مواد مخدر غیر بومی استان کرمان و به صورت عبوری بوده است.

سالاری افزود: در مجموع عملیات‌های انجام گرفته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات هشت تن انواع مواد مخدر شامل تریاک، مرفین، هروئین، حشیش و همچنین انواع سلاح و مهمات جنگی از باندهای مواد مخدر کشف و ۲۱ نفر از قاچاقچیان اصلی دستگیر و ۲۲ دستگاه خودرو از قاچاقچیان کشف و توقیف و رسیدگی به اتهام آنان در مجموعه قضایی استان به صورت ویژه در حال انجام است.

وی اعلام کرد: با توجه به اشرافیت خوب اطلاعاتی و تلاش‌های ماموران اطلاعاتی و انتظامی و نظامی و متولیان امنیت و نظم، امنیت مطلوب و پایداری بر استان کرمان حاکم و دغدغه جدی امنیتی در هیچ زمینه‌ای وجود نداشته و با متخلفان امنیت به صورت جدی برخورد مقتضی و قانونی صورت خواهد گرفت و این امنیت پایدار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.