یاسوج- ​​​​​​​رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره‌برداری از بیمارستان‌های در دست ساخت یاسوج، باشت و گچساران تعداد تخت‌های بیمارستانی این استان از ۷۴۴ تخت به یک هزار و ۴۰۰ تخت می‌رسد

تخت‌های بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد به ۱۴۰۰ تخت می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، اورنگ ایلامی در آئین تجلیل از پرستاران نمونه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با افتتاح بیمارستان‌های در دست ساخت استان به طور حتم تعداد زیادی پرستار جذب این مراکز درمانی می‌شوند.

وی از بهره‌برداری از دو بیمارستان بزرگ یاسوج و ۳۲ تختخوابی باشت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: از هیچ تلاشی برای توسعه بهداشت و درمان در مناطق مختلف بویژه مناطق محروم و روستایی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

ایلامی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰۰ پرستار در بخش دولتی استان فعالیت دارند، ابراز کرد: از این تعداد کادر پرستاری ۷۹ درصد زن و مابقی مرد هستند که طبق بررسی‌های ارزیابی شده خدمات مطلوبی در این حوزه ارائه می‌شود.

وی افزود: شاخص نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در کشور ۷۴ صدم و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۰۴ بوده که میانگین این مهم در استان وضعیت مطلوبی را نشان می‌دهد هرچند نسبت به ایده‌آل فاصله دارد.

ایلامی از راه اندازی رشته PHD پرستاری در یاسوج خبر داد و افزود: دانشکده پرستاری یاسوج در زمینه تحصیلات تکمیلی با ۳ رشته داخلی جراحی، سلامت جامعه و روان پرستاری فعالیت خوب دارد و بزوی نیز دو رشته ارشد پرستاری اطفال و مامایی نیز اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با ابراز امیدواری نسبت به تصویب تعرفه گذاری خدمات پرستاران در لایحه بودجه، ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم پرستاران در سال‌های اخیر را اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای بوده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.