من می خواستم پیام روشنی به قاسم سلیمانی بفرستم که آمریکا، غرب، بریتانیا و دیگران در این منطقه دارای منافعی هستند و باید متوجه باشد که حمله به این منافع با مقابله به مثل روبرو خواهد شد. این که ایرانی ها بخواهند به منافع آمریکا ضربه بزنند برای ما تحمل کردنی نیست

به گزارش قدس آنلاین، نهم آذر ماه بود که رئیس دفتر مقام معظم رهبری از نامه رئیس سازمان جاسوسی آمریکا به سردار سلیمانی و بی توجه ای فرمانده سپاه قدس به آن نامه خبر داد.
 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در آئین تجلیل از ممتازان آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: همین اواخر زمانی که قاسم سلیمانی در بوکمال بود، رئیس سازمان سیا به وسیله یکی از رابطان خود در منطقه، نامه‌ای برای سردار سلیمانی فرستاد اما ایشان گفت «نامه تو را نمی‌گیرم و نمی خوانم و اصلا با این افراد صحبتی ندارم»؛ این‌ها چه کسانی هستند که با استکبار این‌گونه برخورد می‌کنند؟

وی ادامه داد: امثال قاسم سلیمانی، محصول و تربیت‌شده انقلاب اسلامی هستند؛ اوست که به رهبری نامه می‌نویسد و می‌گوید «فرزند و سرباز شما، قاسم سلیمانی».

اما چند روز بعد، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی درباره این نامه نوشت: «مایک پمپئو» رئیس آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) ماه گذشته نامه‌ای خصوصی را به سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای سپاه قدس ایران ارسال کرد و نوشت: «دولت آایالات متحده، وی (سلیمانی) و ایران را برای حملات به منافع آمریکا در عراق توسط نیروهای تحت کنترل ایران، مسئول می‌داند.»

*رئیس سیا: قاسم سلیمانی نامه من را باز نکرد
در همین حال در فاصله کوتاهی مایک پمپو ضمن تأیید ارسال نامه به سردار سلیمانی گفت که او حاضر به باز کردن نامه نشده است.

بر پایه گزارش خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو رئیس سازمان سیا گفت: نامه‌ای را برای سردار قاسم سلیمانی و رهبران ایران ارسال کرده‌ام و نگرانی خود را نسبت به رفتارهای تهدیدآمیز ایران در عراق ابراز کردم.

وی در سخنانی در همایش سالیانه امنیت ملی ریگان در کالیفرنیای جنوبی، افزود: من این نامه را پس از آن ارسال کردم که فرمانده ارشد نظامی ایران نشان داده بود که نیروهای تحت کنترلش شاید به نیروهای آمریکایی در عراق حمله کنند.

رئیس سازمان سیا به زمان ارسال این نامه اشاره‌ای نکرده است. پمپئو اظهار داشت: چیزی که در نامه قصد منتقل کردن آن را به او داشتیم این بود که ما او و ایران را به خاطر هرگونه حمله‌ای به منافع آمریکا در عراق توسط نیروهای تحت کنترلش، پاسخگو خواهیم کرد. می خواهیم مطمئن شویم که او  به طور شفاف این مساله را درک کرده است. رئیس سازمان سیا گفت: البته سلیمانی حاضر به بازکردن نامه نشده است.

اما اینک مایک پمپئو مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در مصاحبه ای با بی بی سی درباره این نامه سخنان جدیدی گفته است.

در همین باره بی بی سی نوشته است: " آقای پمپئو که یک سال پیش در این پست منصوب شد درباره یادداشتی که برای قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس (واحد برون مرزی پاسداران) نوشته گفت:
"من می خواستم پیام روشنی به قاسم سلیمانی بفرستم که آمریکا، غرب، بریتانیا و دیگران در این منطقه دارای منافعی هستند و باید متوجه باشد که حمله به این منافع با مقابله به مثل روبرو خواهد شد. این که ایرانی ها بخواهند به منافع آمریکا ضربه بزنند برای ما تحمل کردنی نیست. "

او تایید کرد که نگران میزان نفوذ ایران در سوریه و منطقه است و به این سوال که آیا آمریکا شیوه ها و ابزارهایی برای مقابله با این نفوذ دارد پاسخ مثبت داد اما جزییاتی ارائه نکرد.

او اضافه کرد: "ما شاهد بودیم که ایرانی ها به واسطه نیروهای نیابتی خود در یمن به عربستان موشک شلیک می کنند. تلاش کردند در بخش های دیگری از خاورمیانه کار مشابهی انجام بدهند. این غیرقابل تحمل است. اینها به مثابه اعلام جنگ علیه کشورهای دیگر است و امیدوارم که جهان درک کند که تهدید غیرهسته ای ایران یک چالش بسیار جدی برای ثبات خاورمیانه است. "

آقای پمپئو در مورد احتمال در گرفتن جنگ میان ایران و عربستان در اظهاراتی شیطن آمیز گفت: "خیلی نگرانیم. باید مطمئن شویم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد و راهش اطمینان از این است که مردم ایران بفهمند این اتفاق خوبی برای آنها نخواهد بود. در هفته های گذشته شاهد اعتراضات بودیم. مردم ایران می فهمند که این ماجراجویی ها برای آنها ده ها میلیون دلار هزینه دارد و زندگیشان را به خطر می اندازد. "

رئیس سازمان سیا که به نظر می رسد اغتشاشات چند آشوبگر در تهران و برخی شهرستان ها او را به طمع انداخته، همچنین گفته است : "تاریخ ایران نشان داده که مردم این کشور درک عمیقی دارند از اینکه چگونه در جهان موفق باشند. امیدوارم که قیام کنند و بفهمند که فرستادن نیروهای نیابتی به مناطقی مثل اروپا، تلاش برای خرابکاری در اروپا به نفع کشورشان نیست. آن هم وقتی که می شود برای بهتر کردن ایران کارهای زیادی کرد. ما مطمئنیم که مردم ایران این نکته را می فهمند و امیدواریم که رهبرانشان هم این موضوع را بپذیرند. "

منبع: سایت جهان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.