بجنورد- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تا پایان بهمن ماه امسال ۲۰ میلیارد ریال از مطالبات سوادآموزی این استان پرداخت می شود.

۲۰میلیارد ریال از مطالبات سوادآموزی خراسان شمالی پرداخت می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی مهدی مودی با بیان اینکه این مطالبات برای آموزش دهندگان و هزینه ها است، اظهار کرد: کل اعتبار توافقی سوادآموزی این استان در سال جاری ۶۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه از این میزان مجموع کل اعتبار تاکنون ۲۵ میلیارد ریال معادل ۴۱ درصد اعتبارات جذب شده است گفت: مابقی اعتبارات سوادآموزی خراسان شمالی تا پایان امسال جذب خواهد شد.

مودی با اشاره به اینکه این اعتبارات برای اهداف پیش بینی شده سازمان است افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ هزار و ۲۰۶ نفر در استان خراسان شمالی جذب سوادآموزی شده اند که ۸۵ درصد اهداف در سال جاری محقق شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه سهمیه این استان در سال جاری جذب ۸ هزار و ۴۰۰ سوادآموز است گفت: تاکنون اهداف سوادآموزی این استان در دوره انتقال ۱۰۰.۴۸ درصد، تحکیم ۱۰۲.۵۵ درصد و سوادآموزی ۶۶.۰۷ درصد محقق شده است.

به گفته مودی براساس نتایج سرشماری سال ۹۵ در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال، ۵۰۸ هزار و ۹۴۶ نفر از جمعیت این استان معادل ۹۲.۸۵ درصد باسواد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.