رئیس شورای امنیت کشور اطلاعات جدید از اغتشاشات اخیر کشور ارائه کرد و گفت: دانشجوی بازداشتی نداریم.

آمار جدید رئیس شورای امنیت از تعداد بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث و ناآرامی‌های اخیر اظهارداشت: بر اساس آخرین گزارش ارسال‌شده از استانها و شهرستانها کمتر از ۳۰۰ نفر از افرادی که در حوادث و ناآرامی‌های اخیر مرتکب جرم شده‌اند در بازداشت به‌سر می‌برند که پرونده آنها توسط مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه مراجع انتظامی و امنیتی به‌خصوص نیروی انتظامی در ناآرامی‌های اخیر با خویشتن‌داری، مدارا و تدبیر عمل کردند، افزود: با تصمیمات مناسب شوراهای تأمین شهرستان‌ها این ناآرامی‌ها توسط شوراهای تأمین مدیریت شد؛ از سوی دیگر مردم هنگامی که متوجه سوء استفاده دشمنان و برخی افراد از این حوادث شدند صف خود را از آنها جدا کردند.

رئیس شورای امنیت کشور با تأکید بر حق بودن پیگیری مطالبات از طریق قانونی تصریح کرد: رفتار و برخورد نیروهای انتظامی و قضایی با بازداشت‌شدگان حوادث اخیر خوب بوده و کسانی که در ناآرامی‌های اخیر مرتکب جرمی شده‌اند مراجع قضایی به جرم آنها رسیدگی می‌کند.

رحمانی فضلی گفت: با توجه به گزارشهایی که از شهرستان‌ها و استانها به ما رسیده در حال حاضر دانشجوی بازداشتی مربوط به حوادث اخیر نداریم اما اگر وزارت علوم و بهداشت و متولیان امور دانشجویی موردی در این زمینه دارند به ما برای پیگیری معرفی کنند.

وی از وجود ۹ بازداشتی در تهران مربوط به حوادث اخیر خبر داد و یادآور شد: میان بازداشت‌شدگان تهرانی نیز هیچ یک از دانشجویان وجود ندارند.

رئیس شورای امنیت کشور به گزارش ارائه‌شده به رییس جمهوری درباره حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: در این گزارش تحلیلی تمامی ابعاد و زمینه‌های بروز این ناآرامی‌ها بر اساس گزارش دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و... ارائه و همچنین راهکارهای پیشگیری و جلوگیری از بروز این حوادث نیز پیشنهاد شده است. از سوی دیگر نیز در این گزارش آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.