بجنورد-مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی از افتتاح ۳۴۲ پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۶۲۲ میلیارد ریال در دهه فجر امسال در استان خبر داد.

۳۴۲ پروژه مخابراتی در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهندس علیرضا هاشمی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر از راه اندازی سرویس ارزش افزوده IPTV  همزمان با  فرارسیدن چهلمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی در سطح استان خبر داد.

وی همچنین اظهارکرد: با اعتباری بالغ بر ۶۲۲ میلیارد ریال ، ۳۴۲ پروژه مخابراتی شامل ۷۱ طرح شبکه انتقال و فیبر نوری، ۱۳۸ طرح نصب و راه اندازی سایت های تلفن همراه ،۲۰ پروژه توسعه تجهیزات شبکه ارتباطی ، ۱۰۰ پروژه اینترنت شبکه روستایی مرکز بهداشت و۱۳ طرح توسعه شبکه دیتا و اینترنت به بهره‌برداری خواهد رسید.
هاشمی  در ادامه ضمن اشاره به توسعه کمی تجهیزات ارتباطی و مخابراتی در استان گفت: در زمینه کیفیت ارتباطات و ارتقاء خدمات نیز  فعالیت های مختلفی صورت گرفته که از جمله در یک ماه گذشته با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریالی ، سامانه کنترل هوشمند کیفیت دیتای مخابرات استان خراسان شمالی به بهره برداری رسیده است که قادر است هر ۴ ساعت یک مرتبه با بررسی اتوماتیک تمام خطوط تلفن مشترکین ،مناسب ترین سرعت را برای هر مشترک مشخص نماید.

وی با بیان اینکه مجموع مطالبات مخابرات استان از مشترکین خانگی و اداری بالغ بر۹۰ میلیارد ریال می باشد خواستار  مشارکت بیشتر مشترکین در راستای پرداخت به موقع قبوض شد .
هاشمی در خصوص  پروژه  توسعه بستر فیبر نوری نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۵۰۰ کیلومتر فیبر در سطح استان بر اساس تکنولوژی ۲۰۱۶ اروپا  راه اندازی شده و بالغ بر  ۱۶ هزار ظرفیت واگذاری تلفن ثابت بر بستر فیبر (FTTH) در بجنورد  و دیگر شهرستانهای استان وجود دارد.
وی همچنین  به ارتقاء  ۳۳۰ سایت همراه استان به نسل ۳ و ۴ تلفن همراه طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: ارتقاء سایت های تلفن همراه به منظور افزایش سرعت اینترنت بر بستر همراه ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته شد. 
گفتنی است مخابرات منطقه خراسان شمالی دارای  یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک می باشد که  این تعداد شامل ۳۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت ، ۷۵۰ هزار مشترکین همراه و ۵۰ هزار مشترک دیتاو ADSL می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.