قزوین_ جانشین تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه شهید صفوی قرارگاه ۱۶ رزهی قزوین از برگزاری رژه نیروهای مسلح در این استان همزمان با فرارسیدن سالروز ورود امام راحل به کشور خبر داد.

رژه نیروهای مسلح در قزوین برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جهانبین ذهابی در نشست خبری روز سه شنبه با خبرنگاران قزوین ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: در سال ۴۲ ارتش اقدامات مهمی را علیه شاهنشاهی انجام داد و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرد که از جمله این شهدا می‌توان به شهید نامجو، کلاهدوز، فکوری و صیادشیرازی و بسیاری از افسران ارتش اشاره کرد؛ در این سال شهید امیررحیمی نیز به علت مخالفت با رژیم به زندان رفتند.

وی افزود: امام راحل ارتش را مهم ترین سازمان تشکیل دهنده بنیه نظام برشمردند و بر حفظ و نگهداری ارتش معتقد بود و مقام معظم رهبری نیز در تبیین جایگاه ارتش عنوان کرده اند که ارتش باید مستقل باشد و زیر سلطه اجانب نباشد؛ ارتش با پشتیبانی از نظام نام خود را جاویدانه ساخت و امروز ملت ایران موظف است با افسران همکاری لازم را داشته باشند.

جانشین تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه شهید صفوی قرارگاه ۱۶ رزهی قزوین با بیان اینکه امروز وظیفه داریم تا در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی جاودانه خدمت کرده و ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و با گفتار و رفتار خود جاودانه عمل کنیم،گفت: ما موظف هستیم در راستای آرمان های انقلاب تلاش کنیم و بتوانیم انقلاب را به سر مقصد نهایی برسانیم.

ذهابی به برنامه های دهه فجر اشاره و عنوان کرد: برنامه های رژه نیروهای مسلح در ۱۲ بهمن ماه سال جاری در شهرستان قزوین و حضور در مزار شهدا، دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه برای تجدید پیمان با آرمان های انقلاب و شرکت نیروهای مسلح در نماز جمعه، گلباران گلزار شهدا توسط بالگردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اعزام کارکنان نیروهای مسلح برای اهدای خون در راستای امر خداپسندانه اهدای خون، اعزام سخنران به مدارس قزوین، برگزاری محفل انس با قرآن و برگزاری مسابقات دو و میدانی از جمله برنامه های دهه فجر است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره های خوبان توسط نیروی جمهوری اسلامی است و در شهرستان قزوین، زنجان و میانه است که این کارکنان برسه محور کاری فعالیت می کنند و از کارکنان تقدیر و تشکر می شود.

ذهابی یادآورشد: دعوت از ۲۰۰ نفر از کارکنان ارتش و تقدیر و تشکر از بزرگان و پیشکسوتان، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و برگزاری جشن دهه فجر دانش آموزان و اعزام آنها به مشهد مقدس، برگزاری همایش سبک زندگی و انقلابی بودن در دهه فجر از جمله سایر برنامه های دهه فجر است.

جانشین تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه شهید صفوی قرارگاه ۱۶ زرهی قزوین یادآورشد: طنین‌انداز شدن ندای الله‌اکبر در مساجد در شب ۲۲ بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در قزوین از سایر برنامه های پیش بینی شده دهه فجر است.

 معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین نیز در این نشست یادآورشد: هرآنچه را که در عرصه های بین المللی داریم، به برکت مجاهدت های شهیدان است؛ دشمنان با دسیسه های خود قصد براندازی نظام را دارند و یک روز جنگ نرم و یک روز جنگ اقتصادی را مطرح می کنند و امروز با بصیرت مردم و هوشیاری و رهبری های ولایت فقیه تمام این دسیسه ها خنثی شده است.

سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی یادآور شد: ۲۲کمیته در سطح استان در قالب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دنبال می شود که یکی از کمیته ها، کمیته های نیروهای مسلح استان در سه رده ارتش، ناجا و سپاه است و با رژه موتورسواران از میدان آزادی به سمت مزار شهدا آغاز می شود.

وی، ویژه برنامه سالروز ورود امام راحل به میهن و دیدار با نماینده ولی فقیه را از جمله برنامه های فرهنگی دهه فجر عنوان و اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ برنامه شاخص در بسیج مستضعفان در استان پیش بینی شده است که از جمله آن می توان به برگزاری پیشکسوتان عرصه جبهه و شهادت در محل طلائیه سپاه با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از پیشکسوتان، ویزیت رایگان در درمانگاه های سپاه، یادواره شهدا، کارگاه سواد رسانه، عطرافشانی مزارشهدا، بازدید از خانواده های شهدا، برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری، برپایی غرفه، نشست های سیاسی و بصیرتی بیش از ۵۰ نشست، شرکت بسیجیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، کارگاه های سبک زندگی ایرانی و اسلامی، به صدادرآمدن زنگ انقلاب با حضور مسوولان کشوری، جشن پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی پایگاه های بسیج، برنامه های شب شعر، اردوهای جهادی در نقاط محروم اشاره کرد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان قزوین نیز در این نشست گفت: باتوجه به اینکه برنامه های دهه فجر مشترک است، این برنامه ها از ۱۲ بهمن ماه آغاز می شود و برنامه های دهه فجر در هر استانی از جمله استان قزوین با محوریت ارتش پیش بینی شده است.

ایرج محمدی خاطرنشان کرد: روز جمعه با عنوان « انقلاب اسلامی، تحکیم قرآنی و بنیاد خانواده» نامگذاری شده است که در این روز همایش مخصوص خانواده برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: روز شنبه با عنوان «انقلاب اسلامی، جوانان و خودباوری و پیشرفت علمی» نامگذاری شده است که اعزام کارشناسان به مدارس صورت می گیرد و زنگ انقلاب در روز شنبه برگزار می شود.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان قزوین تصریح کرد: اعزام نیروها به اهدای خون، دیدار با خانواده شهدا با حضور استاندار در روز سه شنبه، برگزاری مسابقه ورزشی در روز چهارشنبه، غبارروبی شهدا در روز پنج شنبه و حضور در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن از جمله برنامه های دهه فجر است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.