رشتخوار-رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) رشتخوارگفت: در دهه فجر امسال ۵ واحد مسکونی ویژه مددجویان در شهرستان رشتخوار با اعتبار یک میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

افتتاح مسکن مددجویان در دهه فجر

مجید حسین زاده عصر سه شنبه به خبرنگار قدس آنلاین گفت: دهه فجر فرصت مغتنمی است که عملکرد نظام در ۳۹ سال گذشته به‌دور از نگاه‌های سیاسی و جناحی بیان شود، مردم در این دهه منتظرند که دستگاه‌ها اقدامات خود را بیان کنند.

وی ادامه داد: باید همیشه به‌ویژه در این ایام، روحیه امید به آینده و نشاط را در جامعه با بیان نقاط قوت زنده کنیم که این تکلیف و وظیفه همه ما است.

حسین زاده  با اشاره به برخی از برنامه‌های شاخص کمیته امداد در این ایام گفت: این اداره  ۱۵ برنامه برای ایام دهه فجر پیش‌بینی کرده است که شامل اهدای جهیزیه، افتتاح و تحویل واحد مسکونی به مددجویان و همچنین بهره‌برداری از طرح های  اشتغالزایی  و همچنین اعطای وام کارگشایی به مدد جویان تحت پوشش رشتخوار است.

حسین زاده همچنین در ادامه سخنانش به دستیابی کمیته امداد رشتخوار در جمع آوری زکات به رتبه برتر استان خراسان رضوی گفت:  از ابتدای امسال تا کنون مبلغ ۴ میلیارد و هفتصد و هشتاد میلیون ریال توسط خیرین این شهرستان زکات پرداخت شده است، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۹ درصد رشد داشته است.

رییس  کمیته امداد شهرستان رشتخوار با اشاره به اینکه زکات جمع آوری شده به مددجویان و اقشار نیازمند همان روستا به صورت نقدی و غیرنقدی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: بخشی از زکات جمع آوری شده در راستای پروژه‌های عمرانی مساجد و اماکن عام المنفعه و … مصرف می‌شود.

رشتخوار با توجه به تجربه ۱۸ سال خشکسالی و افت آبهای زیر زمینی، خشک شدن آب چاه موتورهای کشاورزی  و قنوات و از بین رفتن شغل دامدار و کاهش در آمد خانوار ها ضمن مهاجرت .به  شهرها بیش از ۱۳ درصد جمعیت این شهرستان زیر پوشش نهاد های حمایتی امداد و بهزیستی قرار دارند  

.رشتخوار بیش از ۶هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و سه هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی دارد 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.