کرمان - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: با فعال شدن پنجره واحد سرمایه گذاری استان، دستگاه های اجرایی استان باید از پذیرش مستقیم سرمایه گذاران خودداری نمایند و آنان را به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان سوق دهند تا مدارک لازم جهت صدور مجوزها و استعلامات اخذ شود.

پذیرش سرمایه گذاران تنها از طریق مرکز خدمات سرمایه گذاری کرمان باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی استانداری کرمان، محمد جواد فدائی صبح سه شنبه در سومین جلسه پنجره واحد سرمایه گذاری که به منظور تسریع در صدور مجوزهای سرمایه گذاری برگزار شد، دریافت پاسخ استعلامات اداره کل راه و شهرسازی در رابطه با زمین منطقه انرژی های تجدیدپذیر شهرستان بردسیر را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی با اشاره به مصوبات جلسات قبلی پنجره واحد سرمایه گذاری استان در خصوص احداث نیروگاه های خورشیدی در شهرستان بردسیر، یادآورشد: برای ۳۳۶ هکتار قطعه واقع در خارج از حریم شهر و ۱۶۴ هکتار قطعه در حریم شهر استعلامات لازم انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با گلایه از اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان که به جای انجام کار کارشناسی و ارائه پاسخ استعلام، نامه ای کلی و صرفا با اشاره به بندهای قانون ارسال نموده که به هیچ وجه قابل استفاده نیست، تصریح کرد: اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان موظف است تا پایان هفته جاری پاسخ استعلام را ارائه نماید.

فدائی ضمن اشاره به ضرورت تشکیل جلسه کمیسیون ماده ۲۱ و کارگروه زیربنایی استان در محل پنجره واحد سرمایه گذاری استان در هفته های آینده، خاطرنشان کرد: طرح های سرمایه گذاری استان باید تعیین تکلیف شده و به طرح ها مهلت داده شود تا نسبت به اجرای این طرح ها اقدام نمایند در غیر این صورت مجوزهای لازم از سوی دستگاه مربوطه لغو شود.

وی با ابراز تاسف از ضعیف بودن مباحث کارشناسی در دستگاه های اجرایی استان، گفت: با فعال شدن پنجره واحد سرمایه گذاری استان، دستگاه های اجرایی استان باید از پذیرش مستقیم سرمایه گذاران خودداری نمایند و آنان را به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان سوق دهند تا مدارک لازم جهت صدور مجوزها و استعلامات اخذ شود.

در ادامه جلسه پنجره واحد سرمایه گذاری استان، جلسه رفع مشکلات سرمایه گذاران نیز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برگزار شد.

در این جلسه مسائل و مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی و خدماتی از جمله شرکت خودروسازی کارمانیا (منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم) در رابطه با اداره کل محیط زیست، کشاورز نمونه منطقه بردسیر در رابطه با سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و بانک صادرات و مجری طرح بسته بندی خرما در رابطه با دانشگاه علوم پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.