ساری- استاندار مازندران گفت: متاسفانه اتفاق نظر برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان وجود ندارد.

اتفاق نظر برای ایجاد منطقه آزاد تجاری وجود ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد اسلامی صبح چهارشنبه در آستانه دهه فجر در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه دولت در لایحه بودجه اعتباری در این رابطه درنظرنگرفته است، اظهار کرد: با ایجاد منطقه آزاد شاهد تحول اقتصادی خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با عملیاتی نشدن سازمان عمران سواحل خاطرنشان کرد: این سازمان مصوب شد ولی برای اجرا شدن، ابلاغ نگردید.

استاندار مازندران با اعلام اینکه این سازمان تداخل حاکمیتی داشته و قلمروها را بهم می ریزد، اضافه کرد: باید مدیریت واحدی برای سواحل وضع کنیم تا از روند کنونی خارج شویم.

عواقب انتقال آب خزر را ارائه کردیم

اسلامی در رابطه با انتقال آب از دریای خزر از ارائه نامه ۱۱ بندی به مسئولان کشور در رابطه با عواقب این انتقال خبر داد و گفت: این نامه توسط مرکز مطالعات دریای خزر و سایر سازمان ها تهیه و تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه در حال مذاکره با استاندار سمنان هستیم و جلساتی در این رابطه نیز برگزار گردید، افزود: در گذشته از سرچشمه های استان آب به سمنان انتقال داده شد و در حال حاضر در حال بررسی نیازهای این استان هستیم تا به نقطه مشترکی برسیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه نیازمند کارآمدسازی مدیریت در استان هستیم، خاطرنشان کرد: با شبکه پیچ در پیچ و عنکبوتی نمی توانیم مدیریت کنیم.

استاندار مازندران بر ایجاد منابع مالی برای دولت تاکید و گفت: برخی از منابع را باید از طریق فروش دارایی های دولت، واگذاری پروژه های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی و استفاده از منابع مالی این بخش تامین کرد.

به دنبال حل معضل زیست محیطی آمل 

اسلامی از راه اندازی سامانه «دادور» بصورت آزمایشی خبر داد و افزود: سامانه الکترونیکی میز خدمت، راندمان پاسخگویی و شفافیت عملکرد را بالا می برد و نرخ جذابیت سرمایه گذاری را ارتقا می دهد.

وی با اشاره به پروژه های پسماند، یادآور شد: ۸ پروژه پسماند تصویب شد و ۳ پروژه دیگر نیز در حال تصویب است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه رایزنی هایی در رابطه با خرید پکیج های ۵۰ تنی که فضای زیادی را برای نصب نیاز نداشته، صورت گرفته است، اضافه کرد: همه پروژه های پسماند فعال بوده و مشکل اصلی در رابطه با شهر آمل است و درصدد جابجایی مکان زباله این شهر از حاشیه سد هراز هستیم تا مشکلات زیست محیطی آن مرتفع شود.

اسلامی به صدور ۲۶۰۰ موافقت اصولی برای تولید اشاره کرد و توضیح داد: از این میان در یک هزار مورد ساخت و سازی صورت نگرفته و برای ۱۶۰۰ مورد دیگر در حال احصاء وضعیت شان هستیم.

وی با بیان اینکه امسال ۱۸۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی تزریق شد، اضافه کرد: بدنبال شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی هستیم تا با حل معضلات، علاوه بر تثبیت اشتغال، توسعه در تولید را شاهد باشیم.

افتتاح پارک موزه دفاع مقدس مازندران 

استاندار مازندران به افتتاح ۷۹۴ پروژه با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی در دهه مبارک فجر اشاره و اضافه کرد: از این میان ۱۶۴ طرح متعلق به دهیاری ها بوده و ۲۲ پروژه مربوط به پروژه های عمرانی بسیج سازندگی است.

اسلامی از افتتاح پارک موزه دفاع مقدس مازندران در ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: این پارک موزه، اثری نفیس و ماندگار در مازندران خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.