رییس جمهور با تاکید بر اینکه انتقاد حق مردم است گفت: گوش مسئولین و مدیران کشور باید در برابر مطالبات و خواست مردم شنوا باشد.

مدیران باید در برابر انتقادات مردم گوش شنوا داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم تجدید میثاق هیات دولت که در حرم امام صورت پذیرفت، طی سخنانی ضمن تسلیت ایام فاطمیه به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ۴۰ سال پیش و در چنین روزی کسی تصور نمی کرد که یک نهضت انقلابی و دینی در کشور به پیروزی برسد و یک رژیم تا دندان مسلح را بتوان سرنگون کرد و این انقلاب نشان داد که مردم می توانند بر سرنوشت خود مسلط شوند.

وی افزود: رژیم گذشته روزهایی که جام به جام اربابان می زنند و به عواطف فرهنگی و دینی مردم احترام نمی کردند و ایران با حاکمیت خود را جزیره ثبات می نامیدند، هرگز فکر نمی کردند در چنین روزهایی، آن یار سفر کرده مردم پس از سال ها تبعید در ترکیه، عراق و فرانسه به کشور بازگشته و ظرف ۱۰ روز با فداکاری و قدرت مردم آن نظام را سرنگون می سازد.

وی ادامه داد: همه آن هایی که در مسئولیت کشوری و لشکری داشتند، جز اطاعت از شاه وظیفه دیگر نداشتند، امام به کمک مردم حکومت مردمسالاری در پناه اسلامیت به وجود آورد.

روحانی خاطر نشان کرد: می توان اساس آن چه که امام آورد، را جمهوریت و اسلامیت دانست و ملت ما از این ۲ اصل بر نخواهند گشت.

وی گفت: آن هایی که جز این تصور می کنند، باید به خوبی درک کرده و بفهمند، ملت ایران هرگز از یادگار امام(ره) یعنی جمهوریت و اسلامیت باز نخواهند گشت، بازگشت به عقب از محالات است، مردم روزهای سیاه را پشت سر گذاشتند.

رییس جمهور با بیان این که کسی از نور به ظلمت بازنمی گردد، تاکید کرد: امام به ما یاد داد، ادامه و سرزندگی حکومت با نظر و رای مردم است، این مردم هستند که استقلال و آزادی را که به دست آورده اند حفظ خواهند کرد و جمهوری اسلامی و ۳ اصل اساسی اسلام، ملت ایران و کشور ایران را برای همیشه پاس می دارند.

وی گفت: تا زمانی که اسلام هست و مردم به ایران عشق ورزیده و وحدت ملی را پاس می دارند هیچ قدرت و ابرقدرتی نمی تواند مسیر این کشور را عوض کند، پایه مردمسالاری انتخابات است و جمهوری اسلامی چندین همه پرسی را  پشت سر گذاشته و به خوبی می داند، سرنوشتش پای صندوق رای مشخص می شود.

رییس دولت دوازدهم ادامه داد: البته مردمسالاری تنها انتخابات نیست و در کنار آن حضور و مشارکت مردم در صحنه های گوناگون و انتقاد از مصادیق آن است، انتقاد حق مردم است، گوش مسئولین کشور باید در برابر مطالبات و خواست مردم شنوا باشد.

وی اضافه کرد: رژیم گذشته صدای نقد مردم و نصیحت و صدای مصلحان، ناصحان، علما و بزرگان را نشنید و تنها صدای انقلاب مردم را شنید.

روحانی اظهار داشت: حکومت ها باید صدای اعتراض، مطالبه و انتقاد مردم را بشنوند.

رییس جمهور گفت: امام به ما یاد داد که در برابر مستکبرین با قدرت بایستیم، صندوق آرا را رها نکرده و به فکر محرومان جامعه باشیم، اخلاق و دین را از یاد نبرده و در برابر مستکبرین بایستیم، دولت در کنار مردم و بیش از همیشه آماده اجرای نظرات مردم است.

وی افزود: ما بار دیگر در کنار حرم مطهر امام با ایشان پیمان می بندیم که راه امام را رها نکنیم، به آیت الله هاشمی، مرحوم سید احمد آقا خمینی و همه شهیدان و ملت متعهد هستیم که راه انقلاب اسلامی را ادامه دهیم. ملت ما در روز ۲۲ بهمن بار دیگر به دنیا نشان می دهد که به انقلابش، رهبریش و نظامش پایبند است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.