تولیت آستان قدس رضوی پس از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت زینب(س) و دیدار با برخی از رزمندگان و مسئولان در سوریه، برای دیدار با مسئولان و نیروهای حزب‌الله، به کشور لبنان سفر کرد.

در خطه مقاومت

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌‏والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ابتدای سفر با سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.
وی در این دیدار اظهار داشت: مجاهدان جبهه بین‌المللی مقاومت، عموما جوانانی هستند که بعد از امام(ره) و انقلاب متولد شده‌اند و این نشانه پویایی و زنده بودن پیام امام خمینی(ره)، معجزه انقلاب و تربیت مجاهدپرور عصر امام خامنه‌ای است.

​تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه همه پرچمداران و سرداران جبهه مقاومت بویژه جنابعالی و سردار حاج قاسم سلیمانی مدال پرافتخار خادمی حضرت زینب سلام الله علیها را بر سینه دارید، ابراز کرد: همچنانکه جاهلیت صدر اسلام از مجاهدان بدر و حنین، کینه و بغض داشت امروز هم مجاهدان جبهه مقاومت مغضوب جاهلیت مدرن یعنی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل هستند.
وی تصریح کرد: آمریکا با ایجاد فتنه شام و عراق قصد داشت تاریخ و جغرافیای منطقه را تغییر دهد. آنها طرح شیطانی خود را ابتدا از سوریه شروع کرده و سپس به عراق کشاندند، اما ایران نیز از اهداف اصلی آنها بود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: با هوشیاری و مجاهدت رهبران و رزمندگان جبهه مقاومت، آمریکا و پیاده نظام آن در منطقه زمین‌گیر شدند و خواب خاورمیانه بزرگ تعبیر نشد. توطئه آمریکا نه تنها حلقات زنجیره مقاومت را از هم جدا نکرد بلکه اکنون جبهه بین‌المللی مقاومت تشکیل و به کابوس رژیم صهیونیستی در کنار مرزهای آن تبدیل شده است.
در پایان این دیدار تولیت آستان قدس رضوی پرچم بارگاه منور امام هشتم(ع) را به سید حسن نصرالله اهدا کرد.

همچنین در جریان این سفر، تولیت آستان قدس رضوی با طلاب جامعه المصطفی لبنان دیدار کرد.
وی در این دیدار مسائل فرهنگی را مهم‏ترین رسالت آستان قدس رضوی معرفی کرد و با تاکید بر اینکه حوزه‌‏های علمیه باید در فعالیت‏های فرهنگی اقدام‏های مضاعفی داشته باشند، اظهار کرد: طلاب زیادی از کشورهای مختلف، مشهد مقدس را به عنوان محل تحصیل حوزوی خویش انتخاب می‏کنند، زیرا مشهد با وجود مبارک عالم آل محمد(ع)، حوزه علمیه کهن و اساتید زبده، زمینه تبدیل شدن به مرجعیت علمی حوزوی را دارد.
تولیت آستان قدس رضوی از حوزه علمیه جامعه المصطفی به عنوان مراکز علمی و فرهنگی جهان اسلام یاد کرد و ادامه ‏داد: آستان قدس رضوی در نظر دارد تا ضمن همکاری با فعالان فرهنگی و علمی لبنان گام موثری در ترویج معارف ناب اسلامی بردارد.

رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی
وی «رهبری» و «ولایتمداری مردم» را بزرگترین رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی معرفی کرد و با اشاره به اینکه اکنون جبهه مقاومت در لبنان به جبهه مقاومت بین‌المللی اسلامی تبدیل شده است، گفت: در عصر حاضر هرمقدار مقتدرتر و مقاوم‏تر در مقابل اسرائیل حاضر شویم این رژیم شکست پذیرتر خواهد شد. اکنون در حالی که لبنان در یکپارچگی و توسعه وحدت به سر می برد، اسرائیل در بدترین شرایط روزگار قرار دارد.

دیدار با عبدالامیر قبلان
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه این سفر با عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس شیعه لبنان دیدار کرد و ضمن گفتگو با این مقام مسئول اظهارکرد: رژیم صهیونیستی به واسطه ماهیت تروریستی خود بسیار تمایل داشت که قلمرو داعش به عنوان دومین کانون تروریسم دولتی در منطقه شکل بگیرد اما جبهه مقاومت این توطئه را با مجاهدت خود در نطفه خفه کرد. ان شا الله کانون اول تروریسم نیز به همین سرنوشت شوم دچار خواهد شد.

دیدار با رئیس پارلمان لبنان
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی سپس با «نبی‌‏بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد. تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار اظهار کرد: آنچه آینده لبنان را رقم می‏زند مجاهدان در میدان هستند نه میزهای مذاکره.
وی با اشاره به اینکه کشور لبنان، مراکز فرهنگی فراوانی دارد، عنوان کرد: تقویت تعامل فرهنگی بین مراکز فرهنگی لبنان و آستان قدس رضوی می‏‌تواند دستاوردهای مهمی را به ارمغان بیاورد.
تولیت آستان قدس رضوی به ضرورت وحدت کشورهای مسلمان تاکید و عنوان کرد: آمریکایی‏‌ها به ویژه رئیس جمهور بداخلاق جدید آن، با مطرح کردن داعش و القائده قصد داشتند مسئله قدس شریف که مسئله اصلی جهان اسلام است را به حاشیه ببرند ولی همکاری ایران و لبنان و کشورهای مختلف موجب شکست داعش شد و به حول قوه الهی قدس مسئله اول جهان اسلام باقی خواهد ماند.
وی اختلاف افکنی را راهبرد اصلی دشمنان اسلام معرفی کرد و گفت: نقشه شوم رئیس جمهور آمریکا که معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود با وحدت مسلمانان نقش برآب شد.

حضور در تجمع «علما المسلمین لبنان»
پس از آن تولیت آستان قدس رضوی در تجمع «علما اَلمسلمین لبنان» که علمای شیعه و اهل سنت کشور لبنان حضور داشتند، حاضر شد و بر موضوع وحدت علمای شیعه و سنی برای پیشرفت راهبردی اسلام تاکید کرد.
وی در این تجمع اظهار کرد: جبهه مقاومت و فرزندان ملت لبنان در حزب الله یکی از اصلی ترین ستون‌های مبارزه با تروریسم در منطقه به شمار می‌آیند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: نبرد بی‌نظیر ارتش لبنان و جبهه مقاومت در قلمون غربی و پاکسازی آن منطقه از تروریست‌های تکفیری یکی از مهمترین نبردهای ضدتروریستی منطقه به شمار می‌آید که خطر و شر تروریسم را از کشور و ملت لبنان دور کرد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: همه جهان و حتی کشورهای غربی و اروپایی باید قدردان جبهه مقاومت و جوانان لبنان و سوریه و عراق باشند که با نثار جان خود اجازه تشکیل یک قلمرو مبتنی بر تروریسم را ندادند.
وی تاکید کرد: اگر قلمرو داعش در منطقه ایجاد می‌شد، یک غده سرطانی جدید برای صدور تروریسم شکل می‌گرفت که همه جهان را تهدید می‌کرد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: رژیم صهیونیستی به واسطه ماهیت تروریستی خود بسیار تمایل داشت که قلمرو داعش به عنوان دومین کانون تروریسم دولتی در منطقه شکل بگیرد اما جبهه مقاومت این توطئه را با مجاهدت خود در نطفه خفه کرد و انشاءالله کانون اول تروریسم نیز به همین سرنوشت شوم دچار خواهد شد.
تولیت آستان قدس رضوی مهمترین رسالت «علما المسلمین» را دوری از هرگونه تفرقه افکنی و هر اقدامی که موجب خدشه وارد کردن به وحدت مسلمین می‏شود، عنوان کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری «تشکیل لشکر فرهنگی» و «پاسخگویی به شبهات ذهنی مردم» پس از نابودی داعش را مهمترین اقدام و رسالت علما دانست و تصریح کرد: اکنون در جهان، تمدن نوینی به نام اسلام در حال رقم خوردن است که علما باید از این زمینه حداکثر بهرمندی را ببرند.

حضور بر سر مزار شهدای جبهه مقاومت

تولیت آستان قدس رضوی پس از دیدار با «علما المسلمین» در روضه الشهدای لبنان حاضر شد و با حضور بر سر مزار شهدای جبهه مقاومت با قرائت فاتحه یاد شهدا را گرامی ‏داشت.
وی پس از آن با خانواده‏های شهدای مقاومت از جمله شهید سید مصطفی بدرالدین از فرماندهان ارشد حزب الله و خانواده شهید عماد مغنیه دیدار کرد و به نیابت از مقام معظم رهبری سلام ایشان را به خانواده شهدا رساند و در دیدار با خانواده شهید عماد مغنیه گفت: شهید عماد مغنیه را در هنگام زیارت امام رضا(ع) زیاد یاد می‏کنم و امیدوارم که ایشان در آن عالم دعاگوی همه ما باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: اکنون آثار زحمات و تلاش‏های این شهدا در لبنان بسیار مشهود است و مردم این مجاهدت‏‌ها را فراموش نخواهند کرد و روزبه‌‏روز نمود این مجاهدت‏ها در مقابل چشم آنها بیشتر خواهد شد.

دیدار با خانواده شهدای لبنان و رزمندگان
تولیت آستان قدس رضوی پس از دیدار با خانواده شهدا لبنان با حضور در منطقه ملیتا از موزه مقاومت حزب الله دیدن کرد و پس از آن با حضور در جنوب لبنان در نقطه صفر مرزی لبنان و فلسطین اشغالی با نیروهای مقاومت دیدار و گفتگو کرد و در جمع نیروهای جبهه مقاومت به سخنرانی پرداخت.
وی در جمع نیروهای جبهه مقاومت گفت: امروز برکت «حزب الله» را در جای‏جای کشورهای اسلامی شاهد هستیم، نیروهای فلسطینی با این مجاهدت‏ها امید پیدا کرده‏اند. اینکه فلسطین تا امروز در مقابل اسرائیل ایستادگی کرده با اتکا به همین جریان و مقاومت بوده و آموخته است که آنچه سرنوشت کشور خود را رقم می‏زند، مجاهدت و ایستادگی است نه میزهای مذاکره.
رئیسی با تاکید بر اینکه «حزب الله» احساس امید در دل مظلومان ایجاد کرد، گفت: مجاهدت‏ها و تلاش‌های حزب الله سبب شد تا ایستادگی و مقاومت در کشورهای اسلامی نهادینه شود، انشاءالله به زودی شاهد آزادی قدس شریف خواهیم بود.
وی افزود: بیست سال مقاومت و مجاهدت فرزندان لبنان باعث شد تا عاقبت صهیونیست‌ها از خاک لبنان اخراج شوند و درست ۵ سال پس از آن، ارتش به اصطلاح شکست‌ناپذیر رژیم صهیونیستی را در جنگ تموذ ۲۰۰۵ به شکل تاریخی مفتضح کنند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در جمع اعضای مجلس تنفیذ حزب الله حضور پیدا کرد و گفت: حزب الله تنها در میدان مبارزه با مستکبران و ظالمان حضور ندارد بلکه برای گره‌گشایی، خدمات‌رسانی و حل مشکلات مردم نیز تلاش می‌کند و این ویژگی جریان‌های انقلابی است.
وی در ادامه تشکیل اتاق‌های اندیشه ورزی و انسجام را از دیگر رموز موفقیت و توفیق شجره طیبه حزب الله معرفی کرد و گفت: مأموریت‌های حزب الله تنها نظامی و دفاعی نیست، بلکه حزب الله باید در مأموریت‌های متعدد و متنوع خود در راستای تمدن‌سازی اسلامی ایفای نقش کند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی یادآور شد: حزب الله برای تحقق جامعه‌ای تلاش می‌کند که معنویت، اخلاق و عقلانیت بر آن حاکم باشد و این فلسفه برگزاری مجلس تفیذی حزب الله است.
وی در آخرین برنامه سفر خود در لبنان به دعوت سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در جمع کارکنان این سفارت حضور یافت و ضمن تشکر از زحمات آنها، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ملجأ و پناه مستضعفان، ستمدیدگان و مظلومان عالم شده است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: عقبه راهبردی جمهوری اسلامی در ملت‌ها و کشورهای مختلف بسیار گسترش و توسعه یافته به طوری که هیچ نظامی در عالم چنین عقبه راهبردی را ندارد.
وی با بیان اینکه تحکیم، صیانت و توسعه این عقبه راهبردی وظیفه همه مسئولان به ویژه در وزارت امور خارجه است، افزود: در این میان سفارت‌های جمهوری اسلامی نقشی بسیار کلیدی و اساسی دارند.
وی خاطرنشان کرد: رسالت و مأموریت سفارت ایران در لبنان با توجه به شرایط و ماموریت، بسیار خطیر و مهم است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.