اهواز_رییس کانون بازشستگان شهرستان اهواز  بااشاره به اینکه در طول ۱۸ سال عمر کانون بازنشستگان تاکنون ساختمانی که در اختیار کانون بوده در خانه کارگر اهواز واقع بود، اظهار کرد: ساختمان اصلی کانون بازنشستگان ۱۲ بهمن ماه همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.

ساختمان کانون بازنشستگان اهواز  افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  حمید باوی بحره در نشست خبری با اصحاب رسانه ظهر امروز در محل این کانون با بیان اینکه ماموریت و کارکرد کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خدمات دهی به بازنشستگان و مستمر بگیران است، اظهار کرد: کارگران و کارمندان در مدت زمان اشتغال از همه مزایای از جمله اضافه کاریها، جمعه کاری و  انواع پاداش‌ها برخوردار هستند، ولی زمانی که فرد به افتخار بازنشستگی نائل می شود تمام این امتیازات قطع و تحت پوشش کانون های بازنشستگی قرار می گیرد که این کانون ها بر اساس ماده ۱۳۴ قانون کار وظایف ذاتی آنها خدمات این بازنشستگان است.
وی با اشاره اینکه کانون بازنشستگان شهرستان اهواز، ملاثانی، سوسنگرد، حمیدیه و باوی دارای ۷۰ هزار عضو هستند، افزود: با انتصاب افراد تحت تکفل و جمعیتی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر را در بر می گیرند.
 رییس کانون بازشستگان شهرستان اهواز گفت: رسالت مهم کانون همانطور که در ابتدا عنوان شده حمایت و پاسخگویی به نیازهای بازنشستگان است. و این قشر آسیب‌پذیر که دوران طلایی عمر خود را در سنگر کار تولید و سازندگی سپری کردند مستلزم توجه ویژه ای هستند که از جمله وظایف و رسالت کانون توجه به مدیریت درمان کمک های مالی و ایجاد راهکار مناسب برای استفاده از ظرفیت سازمان تامین اجتماعی مرتفع کردن مشکلات است.
باوی بحره با اشاره به اینکه در حال حاضر خدماتی که به بازنشستگان ارائه می شود هم از طریق سازمان تامین اجتماعی، کانون عالی کشور و بانک رفاه کارگران صورت می‌گیرد عنوان کرد: اعطای تسهیلات با بهره کم، سفر زیارتی است اما کانون بازنشستگان با همت اعضای هیئت مدیره بازرسین خدماتی از جمله اعطای کارت اعتباری خرید کالا از ۵ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان بدون ضامن از طریق بانک رفاه و شرکت طرف قرارداد خدمات دندانپزشکی با تخفیف حداکثر ۷۰ درصدی خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان و همچنین بیمه حمایت، بدنه خودرو و اخیراً سفر عتبات عالیات به صورت اقساط و کسری از حقوق از جمله خدماتی است که ارائه می شود.
وی در خصوص تسهیلات به اعضای بازنشسته ادامه داد: بانک عامل بازنشستگان و مستمری بگیران جامعه هدف ما از بانک رفاه حقوق خود را دریافت می کنند که این  بانک عامل بازنشستگان و مستمری بگیران و سازمان تامین اجتماعی است از طریق سازمان و بانک رفاه با معرفی کانون وام‌های یک میلیون تومانی کم بهره پرداخت می‌شود اما این کانون به دلیل عدم رضایت مندی بازنشستگان از دریافت این وام، تفاهم‌نامه‌ای با بانک رسالت انجام داد تا به بازنشستگان و مستمری بگیران با معرفی کانون وام‌های ۲ میلیون تومانی پرداخت شود که انتظار داریم بانک‌های عامل و سازمان تامین اجتماعی توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند. تا میزان مبالغ وام ها و آمار آن افزایش یابد.
باوی بحره در خصوص حمایت از حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در مجامع صنفی عنوان کرد: کانون بازنشستگان و مستمری بگیران (ان جی او) است که عضو تشکیلات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی است که خوشبختانه همکاری بسیار خوبی با این سازمان و در راس آن مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی قرار دارند، همچنین سازمان تامین اجتماعی و مدیرکل شعب این سازمان در حمایت از حقوق بازنشستگان همکاری بسیار مطلوبی دارد که از این طریق در مجامع صنفی از حقوق جامعه بازنشستگان هم می شود.
رییس کانون بازشستگان شهرستان اهواز  بااشاره به اینکه در طول ۱۸ سال عمر کانون بازنشستگان تاکنون ساختمانی که در اختیار کانون بوده در خانه کارگر اهواز واقع بود اظهار کرد: محل فعلی که مربوط به مدیریت درمان است به صورت استیجاری بوده که با ابتکار هیئت مدیره در مرداد ۹۵ شروع به کار کرد. با حفظ منابع موجود و بدون استفاده از منابع و بودجه دولتی ساختمانی منطقه امانیه، خیابان مستعان، خریداری کرده‌ایم که ۱۲ بهمن ماه همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.
باوی بحره در خصوص کمک به بازنشستگان در حوزه درمان گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که در کانون بازنشستگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. درمان و حوزه درمان از کانون بازنشستگان با قراردادی که با بیمه آتیه سازان حافظ منعقد کرده، اکثر بازنشستگان بیمه تکمیلی هستند و همه خدمات بیمه تکمیلی تا سقف ۱۴ میلیون تومان استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی جهت توسعه و تجهیز بیمارستان ها و خدمات رسانی تامین اجتماعی همکاری بسیار خوبی داشت که جای تقدیر وتشکر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.