ایلام- رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: در دهه فجر امسال ۱۵ پروژه بزرگ کشاورزی با اعتبار یک هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

کلنگ زنی ۱۵ پروژه کشاورزی در ایلام/ اشتغال ۱۵۰۰ نفر در بخش کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدتراب میری روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه رسانه و مطبوعات استان ایلام با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه در دهه فجر امسال، ۳۸ پروژه تولیدی در استان با اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید، اظهارداشت: با افتتاح و بهره برداری از این تعداد پروژه زمینه اشتغال ۱۳۰۰ نفر از جوانان و فارغ التحصیلان این حوزه فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت در قالب طرح توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی به زیربخش های کشاورزی استان تخصیص داده شده است، افزود: دولت سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی استان ایلام اختصاص داد که از این مبلغ یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال در مرحله نخست تخصیص یافته که از این اعتبار ۵۸۰ میلیارد ریال وارد استان شده که سهم زیربخش های کشاورزی ۲۵۰ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نبود سرمایه گذار در زیربخش های کشاورزی را از مهمترین کمبودهای استان در تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی عنوان و تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، ریسک پذیر است و این عامل به همراه عوامل دیگر موجب شده تا سرمایه گذاران علی رغم ارائه مشوق های لازم، در حوزه کشاورزی استان سرمایه گذاری نکنند.

 سید محمدتراب میری یکی از مهمترین نیازهای استان در زمینه کشاورزی را نبود صنایع تکمیلی و تبدیلی و جانبی و زنجیره تولید در استان دانست و تأکید کرد: این حوزه نیازمند ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی است که ایجاد صنایع پایین دستی و تکمیل، نیاز استان برای عرضه محصولات تولیدی به بازارهای داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به اینکه در ۶ پروژه از زیربخش های کشاورزی همچون تولید محصولات گلخانه ای و احداث چند واحد گلخانه ای و نیز توسعه شیلات و آبزیان به ویژه طرح ماهی در قفس، توسعه باغ های زیتون و پرورش جوجه یک روزه برخی سرمایه گذاران ورود کرده اند و تعدادی از این طرح ها در دست اجرا است، بیان کرد: در حوزه سد سیمره طرح پرورش آبزیان با ظرفیت ۲ هزارتن ماهی در دست اقدام است که با تکمیل این طرح صنعت آبزی پروری در استان توسعه چشمگیری پیدا می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به کلنگ زنی ۱۵ طرح بزرگ کشاورزی در استان در دهه فجر امسال با اعتبار یک هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال، ادامه داد: این طرح ها زمینه اشتغال بیش از ۹۰۰ نفر از جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در استان را فراهم خواهد کرد.

سیدمحمدتراب میری به مکانیزه شدن کشت غلات در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۵۵ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص یافته که بیش از ۹۰ درصد از آن به صورت مکانیزه کشت شده است.

وی با اشاره به خشکسالی بی سابقه در استان، یادآور شد: متأسفانه ۳۰ درصد از کشت دیم استان به علت خشکسالی و کمبود شدید بارش ها دچار خسارت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.