ساری - معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال طی ۴۷ سال گذشته خشک ترین سال بوده است گفت: میزان بارش ها سال جاری نسبت به سال قبل ۳۷ درصد کمتر شده است.

امسال خشک ترین سال در ۴۷ سال گذشته بوده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی طهماسبی بعدازظهر چهارشنبه در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی، با اشاره به کاهش ۵۸ درصدی بارش ها نسبت به متوسط دراز مدت، بر لزوم اجرای طرح های آبیاری نوین تاکید کرد و از اختصاص ۸۵ درصد یارانه از سوی دولت برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار خبر داد.

وی مسئله آب را در کشاورزی و صنعت حیاتی برشمرد و با اشاره به توجه دولت برای اجرای طرح های زهکشی اراضی گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال طی چند سال اخیر برای اصلاح نظام آبیاری در کشور تخصیص یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، با عنوان اینکه ساخت گلخانه جزو کشاورزی است و تغییر کاربری محسوب نمی شود گفت: صرفه جویی در آب در گلخانه ها مورد توجه قرار گیرد.

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با اشاره به تولید ۶.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و زراعی در استان گفت: این میزان با ایجاد زیرساخت ها در سه سال آینده به ۱۰ میلیون تن خواهد رسید.

وی بالا بودن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: به عنوان نمونه قیمت تولید هرکیلوگرم مرکبات ۸۵۰ تومان بوده در حالی که عملکرد تولیدی بیش از ۳۰ تن در هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران کمبود نقدینگی و سود تسهیلات را از جمله چالش های فراروی بخش کشاورزی بیان کرد و خواستار ارائه مشوق ها برای رفع مشکلات شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.