سنندج - رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه هفت درصد مردم کردستان تحت پوشش هستند، گفت: افراد تحت پوشش در کردستان نباید افزایش یابد زیرا این استان محروم نیست.

۷درصد مردم کردستان تحت پوشش کمیته امداد هستند/ کردستان محروم نیست

به گزارش قدس انلاین، پرویز فتاح ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دلبستگی زیادی به کردستان دارم و مردم کردستان برای وحدت ایران تلاش های بسیاری کردند و خون های زیادی را در این راه دادند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور عنوان کرد: هفت درصد جمعیت کردستان تحت پوشش کمیته امداد است و متوسط کشور ۴.۵ تا ۵ درصد از میزان تحت پوشش در کردستان به نسبت کشور بالاتر است.

فتاح گفت: من به شخصه صلاح نمی دانم که افراد تحت پوشش کردستان را افزایش دهیم چون کردستان منطقه محرومی نیست و پتانسیل و استعداد زیادی را دارد.

وی افزود: باید تلاش شود که جمعیت تحت پوشش کردستان کم شود و این استان محروم جلوه داده نشود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهار کرد: خانواده های تحت پوشش غیر از یارانه برای خانواده پنج نفره ۱۰۰ هزار تومان بود و اما اکنون این رقم سه برابر شده و ۴۶۵ هزار تومان دریافت می کنند.

وی گفت: در کردستان شش هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند و بیش از دو نفر به طور متوسط حامی دارند و میانگین هر نفر جدا از دولت ۱۰۷ هزار تومان دریافت می کنند.

فتاح افزود: ۳۰ درصد از حامیان یتیمان کردستانی و ۷۰ درصد از آنها شیعه هستند و این به معنی وحدت در ایران که فردی شیعه یتیمان سنی را حمایت می کنند، است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) کشور با بیان اینکه کردستان سرآمد زکات در کشور است، عنوان کرد: هرچه زکات تقویت شود به خود مردم باز خواهد گشت و هیچ رقمی از آنها برای غیر مردم خرج نمی شود.

وی گفت: بودجه کمیته امداد نیز در مجلس خوب دیده شده است و حتما سهم کردستان افزایش می یابد و تمام پشت نوبتی ها تحت پوشش قرار می گیرند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.