بیرجند- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افتتاح ۷۳۰ واحد مسکن مهر طی ایام دهه فجر در استان خبر داد.

۷۳۰ واحد مسکن مهر دهه فجر در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد ولی پور مطلق ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در بحث شهرسازی ۲۸ شهر استان دارای طرح جامع و ۱۶ شهر دارای طرح تفضیلی هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۳۰ واحد مسکن مهر آماده افتتاح در استان وجود دارد که در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از مجموع ۳۱ هزار و ۲۴۷ مسکن مهر استان ۲۹ هزار و ۴۲۹ واحد تحویل شده است، افزود: ۱۹ هزار و ۵۴۶ واحد در دولت یازدهم که ۶۵ درصد تعهدات استان را در بر می گیرد افتتاح شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تنها کمتر از ۲۷ واحد مسکن زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد و مابقی بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد، عنوان کرد: احداث خدمات روبنایی ۱۷ مدرسه، ۱۴ مسجد و دو کلانتری با اعتبار راه و شهرسازی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی استان همچنین ۵.۵ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب استان برای به سرانجام رساندن عملیات مهرشهر کمک کرده است، اظهار داشت: اگر یک سال عمر مفید هر ساختمان را افزایش دهیم چرخه مالی در اقتصاد مسکن ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی در منابع مالی مردم خواهد داشت.

ولی پور مطلق ادامه داد: دو طرح آماده سازی مهم در مرکز استان به مساحت ۴۵۰ هکتار در زمین‌های پادگان بیرجند و ۶۰ هکتار در شهر طبس به زودی به صورت مشارکتی شروع خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه زمین برای ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول در حال واگذاری است،  افزود: برای خانواده های شهدا و ایثارگران نیز مسکن در حال واگذاری وجود دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع مسکن‌های مهر استان تنها ۵۴ واحد مورد تعهد توسعه و عمران موقوفات باقی مانده است، گفت: نازک کاری ۸۰۰ واحد تعاونی ارتش نیز به اتمام رسیده و تنها مشکل انشعاب دارند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.