سمنان- استاندار سمنان از دعوت سرمایه‌گذاران برای توسعه انرژی پاک در استان سمنان خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری این استان در دستور کار است.

دعوت از سرمایه‌گذاران برای توسعه انرژی پاک در استان سمنان

به گزارش قدس آنلاین، سیدشهاب‌الدین چاوشی صبح امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: قدرت به صورت ذاتی اگر نظارت و کنترل نشود، سبب ایجاد فساد می‌شود و مراقبت‌های سنجیده و پیگیری انجام کارها همراه با رعایت ادب توسط خبرنگاران و رسانه‌ها می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد و آسیب‌پذیری در مدیریت‌های مختلف به حداقل می‌رسد.

وی افزود: دهه فجر فرصتی برای بازنگری در رفتارهای همه ماست؛ انقلاب اسلامی ایران با حضور یکپارچه همه ما شکل گرفت به فضل الهی به ثمر رسیده است. 

استاندار سمنان تأکید کرد: ملت ایران بارها با حضور در پای صندوق‌های رأی حمایت خود را از نظام نشان دادند و جمهوری اسلامی ایران برای استمرار نیازمند مشارکت و حمایت عموم مردم است.

چاوشی بیان کرد: مشروعیت سیاسی نظام‌های حکومتی با میزان اقبال و رأی مردم سنجیده می‌شود و الحمدالله در آخرین انتخابات کشورمان بالای ۴۰ میلیون نفر پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و طبیعتا این حضور گسترده مسؤولیت و وظیفه همه مسؤولان کشور را مضاعف می‌کند.

وی تصریح کرد: مردم علاقه‌مند هستند که اصلاح امور از طریق قانونی انجام شود و افراد اندکی هستند که ممکن است با انگیزه‌های دیگری و با نگاه کوتاه خود بخواهند مشکل ایجاد کنند و اگر بخواهند با این دید برای اکثریت مردم تعیین تکلیف کنند، در اشتباه به سر می‌برند.

* انقلاب اسلامی به هیچ زورگویی در جهان باج نمی‌دهد

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران به هیچ زورگویی در جهان باج نمی‌دهد، گفت: امروز دشمنان ما برای عقب‌نشینی ایران از مواضع اصولی خود خواب‌های فراوانی دیده‌اند و تنها بستری که می‌تواند برای بیگانگان ابزار نفوذ را فراهم کند، نارضایتی مردم است و باید توجه کنیم که مردم را برای حمایت از نظام امیدوار نگه داریم.

چاوشی ادامه داد: تعالی این کشور و ملت در گرو همراهی، همدلی و انسجام است؛ نظام جمهوری اسلامی ایران بقا و حیات خود را وابسته به مردم می‌داند و مردم رکن اصلی انقلاب اسلامی هستند.

وی گفت: امروز کشور ما به لطف خداوند و یاری مردم در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، نظامی و ... می‌درخشد و هرگز این موضوع به این مفهوم نیست که همه مردم از عملکرد مدیران رضایت کامل داشته باشند و همه ما مسؤولان موظیم که تا حصول نتیجه تلاش کنیم.

استاندار سمنان افزود: مردم ما خواسته‌هایی دارند که بسیاری از آنها به‌حق است و مطالبات مردم باید از طریق رسانه‌ها، نخبگان و ... بدون هیچ حب و بغض و به دور از هرگونه جناح‌بندی بیان شود.

* قوانین ناکارآمد باید کنار برود

چاوشی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی گمشده امروز جامعه ماست و اگر می‌خواهیم ایران را از مخاطرات خارجی و نگرانی‌های داخلی نجات دهیم باید همه ارکان حکومت دست به ست هم دهیم و موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم.

وی تأکید کرد: اقتصاد ما با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد باید تقویت شود و قوانین ناکارآمد باید کنار برود؛ مردم باید نمایندگان کارآمدی را انتخاب کنند تا بتوانند این اقدام را انجام دهند.

استاندار سمنان افزود: هر کسی در هر جایگاهی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد و همه باید در چهارچوب قانون حرکت کنند و قانون هم به نفع مردم نگریسته شود و به عنوان یک ابزار علیه مردم به کار گرفته نشود.

* نخبگان و خبرنگاران آینه تمام‌نمای مردم باشند/همه نقاط استان سمنان برای ما یکسان است

چاوشی اضافه کرد: دست همه نخبگان و خبرنگاران را به گرمی می فشاریم و انتظار داریم که آینه تمام‌نمای مردم باشند و خواسته‌ها و مطالبات آنها را به ما انعکاس دهند.

وی با بیان اینکه همه مسؤولان باید برای پاسخ‌گویی به مردم آماده باشند، گفت: فردا شب جلسه ملاقات عمومی با مردم سمنان در یکی از مساجد این شهر برگزار می‌شود و در فرصت‌های دیگری نیز به طور منظم در خدمت مردم هستیم تا دغدغه‌های آنها را بشنویم.

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم به‌کارگیری ظرفیت‌های استان ادامه داد: باید تلاش کنیم تا از همه ظرفیت‌های مهم و مغفول‌مانده استان سمنان استفاده کنیم؛ ما از کویر این استان نتوانستیم بهره چندانی ببریم در حالی که برخی کشورها از کویر استفاده‌های زیادی می‌کنند.

چاوشی با تأکید بر اینکه اولویت ما توسعه انرژی پاک است، افزود: در دنیای کنونی استفاده از سوخت فسیلی مطلوب نیست و باید تلاش کنیم با توجه به ظرفیت استان سمنان از تابش مستقیم نور آفتاب بهره ببریم؛ از سرمایه‌گذارانی دعوت شد تا از این ظرفیت استفاده کنند و بتوانیم این بخش را فعال کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همه جای استان سمنان برای ما یکسان است، اما باید ظرفیت‌ها و نیازها را در نظر گرفت، عنوان کرد: همه شهرستان‌های استان باید از امتیازات استانی برحسب نیاز خود استفاده کنند و همه جای استان را باید یکسان دید و به تناسب نیازها و مقتضیات برای پیشبرد امور تلاش خواهیم کرد.

* لزوم به‌کارگیری جوانان و بانوان در حوزه‌های مختلف

استاندار سمنان ضمن تأکید بر لزوم به‌کارگیری جوانان و بانوان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: در هر کاری باید از متخصص آن بخش استفاده کرد و هر کسی که توانایی انجام اموری را در جایگاه خود ندارد، باید آن جایگاه را کنار بگذارد.

چاوشی با اشاره به استقرار اداره کل راه و ترابری در شهرستان شاهرود و اداره کل مسکن و شهرسازی در سمنان بیان کرد: پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شده است، در نهایت باید یک اداره راه و شهرسازی در مرکز استان داشته باشیم و این ادغام باید صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان در دستور کار است و طرح جامعه گردشگری استان سمنان به زودی آماده می‌شود و امیدواریم در آینده بتوانیم حرف‌های قابل قبولی در این حوزه داشته باشیم.

استاندار سمنان با اشاره به مخالفت مجلس با طرح انتقال آب به فلات مرکزی بیان کرد: دولت متولی حاکمیت ملی است و این امور منطقه‌ای نیست و نباید این طور باشد که هر کسی در هر نقطه‌ای هر ظرفیتی که دارد بگوید برای خودش است و به مناطق دیگر نمی‌دهد؛ در هر حال استان سمنان نیازمند آب است که این نیاز باید برطرف شود و بالاخره باید وزارت نیرو  برای جبران کمبود آب این استان تدبیری بیاندیشد.

چاوشی خاطرنشان کرد: به دنبال رویکرد تبدیل فاضلاب‌ها هستیم تا بتوانیم آن را به چرخه مصرف برگردانیم و همچنین باید از منابع آبی موجود در استان سمنان حداکثر استفاده را ببریم و صرفه‌جویی را در سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.