بجنورد- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با گرامی داشت ایام دهه فجر از بهره برداری از ۷۲ پروژه در حوزه شبکه توزیع برق در سطح استان که با اختصاص ۳۸ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان آماده سازی شده اند، خبر داد و گفت: این پروژه ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.

افتتاح ۷۲ پروژه مدیریت توزیع برق در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا صبوری در نشست خبری درباره تحول خدمات رسانی به مردم در زمینه توزیع برق از اوایل سال ۵۷ تاکنون اظهار کرد: در خراسان شمالی در اوایل سال ۵۷ طول شبکه توزیع برق ۶۳۰ کیلومتر بود که در حال حاضر به هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده است.

وی گفت: در خراسان شمالی در اوایل سال ۵۷، ۲۵ روستا از نعمت برق برخوردار بودند که در حال حاضردر استان هیچ روستایی بدون برق نیست و تا پایان سال جاری نیز شش کلاته که از کمترین تعداد جمعیتی برخوردار هستند، برق دار می شوند.

صبوری یادآور شد: شمار مشترکان برق استان در اوایل سال ۵۷، ۴۰ هزار مشترک بود که در حال حاضر ۳۴۰ هزار مشترک برق در استان داریم.

وی در ادامه عنوان کرد: در خراسان شمالی در اوایل سال ۵۷ یک چاه کشاورزی برق دار وجود نداشت و این در حالی است که در حال حاضر شمار چاه های برق دار کشاورزی استان به هزار و ۳۰۷ حلقه رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در خاتمه یادآور شد: در اوایل سال ۵۷ در سطح استان تنها ۴۰ مگاوات برق از محل وجود شماری از مولدهای دیزلی تامین می شد که هم اکنون در نیروگاه برق شیروان هزار و ۲۰۰ مگاوات برق تولید می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی همچنین گفت: با توسعه زیرساختی انجام شده در شبکه توزیع برق استان تلفات برق در این شبکه تا پایان سال گذشته به ۹.۳۴ درصد رسید که تا پایان سال جاری به کمتر از ۹ درصد خواهد رسید.

وی اظهار کرد: شرکت توزیع برق خراسان شمالی تحقق سه هدف بسیار مهم تا سال ۱۴۰۵ را در دستور کار خود قرار داده که برای تحقق آنها زیرساخت هایی را آماده سازی کرده است.

صبوری گفت: کاهش تلفات برق در شبکه توزیع برق استان به پنج درصد که نرم استاندارد بین المللی است یکی از مهمترین اهدافی است که با اقدامات زیرساختی انجام شده، این کاهش تلفات برق تا پایان سال ۹۵ به ۹.۳۴ درصد رسید و البته تا پایان سال جاری به زیر ۹ درصد می رسد.

وی خاطر نشان کرد: میانگین کاهش تلفات برق در سطح کشور هم اکنون ۱۱ درصد است.

وی افزود: تلاش ها بر این است که این کاهش تلفات برق در استان تا پایان سال ۱۴۰۵ به پنج درصد برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در ادامه کاهش زمان خاموشی برق مشترکان استان در هر ماه به پنج دقیقه را از دیگر اهداف این شرکت تا سال ۱۴۰۵ برشمرد و گفت: با اقدامات زیرساختی انجام شده تاکنون توانسته ایم مدت خاموشی برق مشترکان استان در هر ماه را به ۲۵۰ دقیقه برسانیم و تا پایان سال جاری این مدت به ۲۲۰ دقیقه خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون میانگین زمان خاموشی برق مشترکان در سطح کشور ۶۰۰ دقیقه در هر ماه است.

وی افزود: کاهش زمان خاموشی برق مشترکان استان به ۶۰ دقیقه در هر ماه از دیگر اهداف این شرکت تا سال ۱۴۰۵ است.

افزون بر این، صبوری، آماده سازی بسترهای لازم برای ارائه خدمت در زمینه های توزیع برق به مردم و دریافت درخواست های آنها از طریق پیامک و اینترنت و کاهش مراجعه مردم به ادارات برق را از دیگر اهداف این شرکت برشمرد و گفت: برای تحقق این هدف، ابزارهای نرم افزاری برای دریافت درخواست های این نوع از خدمات مورد نیاز مردم را آماده سازی کرده ایم.

وی بیان کرد: شرکت توزیع برق استان برای تحقق این اهداف اتوماسیون شبکه توزیع برق استان را توسعه داده و توسعه خط گرم برای شبکه توزیع برق استان را اجرایی کرده است.

وی همچنین افزود: در همین راستا، شرکت توزیع برق استان به تجهیز ناوگان لجستیکی خود و تبدیل شبکه سیمی به کابل های خود نگهدار اقدام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.