رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از عوامل سفر من به این استان مسئله زلزله در این استان است، گفت: فردا به مردم قول خواهم داد که اعلام کنم تاریخ تحویل مسکن مردم چه زمانی خواهد بود.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور امروز (پنج شنبه) در جمع مردم سیرجان گفت: مردم غیور این استان در کنار دولت، بخش خصوصی در رفسنجان و سیرجان بیش از ده هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح و بیش از ۱۰ هزار میلیارد طرح و پروژه کلنگ زنی می کنیم.

وی افزود: در استانی هستیم که سال گذشته مردم و مسئولان این استان رکود بی سابقه در ایجاد اشتغال زدند و ۴۶ هزار اشتغال در استان کرمان ایجاد شده که در تاریخ کرمان بی سابقه است؛ این نشان سخت کوشی، فداکاری و ایثار مردم است.

روحانی با اشاره به مشکل کم آبی در استان کرمان گفت: امسال باید دست تقاضای خود را به سوی آسمان بلند کنیم تا رحمت خود را به ما ارزانی کند.

رئیس جمهور گفت: باید نوع کشت استانی، آبیاری این استان را که بهشت معدن و سرزمین کشت و کشاورزی است را اصلاح کنیم. باید سامانه نوین آبیاری را در این استان توسعه دهیم باید با متد جدید باغات سرزمین خود را آبیاری کنیم راه دیگری نداریم.

وی با بیان اینکه از آغاز دولت یازدهم در استان کرمان ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی تحت سامانه نوین آبیاری قرار گرفته است، گفت: باید در آب صرفه جوی کنیم. به مردم استان کرمان قول می دهم برای سال آینده ۲۸ هزار هکتار جدید تحت سامانه آبیاری نوین قرار خواهد گرفت. برای این کار هم برنامه ریزی و هم بودجه لازم پیش بینی شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه از طریق کشت گلخانه ای باید بتوانیم با آب کم و تلاش فراوان صادرات این استان را بالا ببریم، تصریح کرد: خوشحالم در این ۱۰ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ برابر صادرات افزایش یافته و واردات کاهش یافته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ۳۸۳ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی پیش بینی شده است گفت: امروز ۶ طرح اشتغال روستایی آغاز خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه در سیرجان دو طرح مهم داریم که باید این دو طرح در سالهای پیش رو اجرایی شود، گفت: اولین طرح اتصال راه آهن از سیرجان به کرمان است که برای پیشرفت و تحول استان بسیار مهم است و با مشارکت بخش خصوصی و دولتی اجرا می شد. امروز کلنگ این طرح در سیرجان زده خواهد شد و دومین طرح مهم دیگر برای استان کرمان مسئله انتقال آب از دریای عمان به این منطقه است، این طرح توسط بخش خصوصی و دولتی سرمایه گذاری شده این کار شروع شده و بخشی از آن اجرا شده است.

وی افزود: این طرح مشکلاتی دارد اما دولت متعهد می شود مشکلات بانکی این طرح مهم را برطرف کند . تلاش ما این است در دولت دوازدهم و در سالهای پیش رو هم در این دولت راه آهن را افتتاح کرده و هم آب به سیرجان برسد.

رئیس جمهور گفت: دولت تمام تلاش خود را در کنار مسئولان استان انجام خواهد داد. 

وی با بیان اینکه یکی از عوامل سفر من به این استان مسئله زلزله در این استان است، گفت: در این زلزله خساراتی به مردم عزیز دو شهرستان کوهبنان و راور وارد شد، من فردا از بخشی از مناطق زلزله زده بازدید خواهم کرد. قبلا مسئولان دولتی اقداماتی انجام دادند اما باید این اقدامات ادامه داشته باشد. فردا به مردم قول خواهم داد که اعلام کنم تاریخ تحویل مسکن مردم چه زمانی خواهد بود. مردم منتظر باشند که در اوایل سال آینده اعلام خواهم کرد و مسکن های مردم تحویل خواهد شد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه در این سفر طرح ها و پروژه هایی مورد تصویب دولت قرار گرفته که در سالهای پیش رو اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: برای این منظور هزار و صد و هشتاد میلیارد تومان برای ۲۹ طرح مهم اختصاص یافته است که امشب در شورای اداری استان تفصیل این طرح ها را اعلام خواهم کرد.

وی افزود: همه ما با امیدواری به سمت ایران سرفراز و کرمان سربلند پیش خواهیم رفت و دولت در کنار مردم برای پیشبرد این طرح ها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.