تبریز – نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت:نقش دشمنان در اغتششات اخیر کشور کاملا مشهود بود و ما از مسئولین می خواهیم با فقر و تبعیض به جد برخورد کنند.

مردم ما از انقلاب خسته نیستند بلکه از فقر وتبعیض ناراحت هستند

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در همایش تجدید بیعت با ولایت که در سالن همایش‌های مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، بزرگ‌ترین پدیده قرن بیستم به‌وقوع پیوست.

وی ادامه داد: تاثیرات انقلاب اسلامی ایران نه‌تنها در کشور بلکه در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان تاثیرگذار واقع شد و همین‌ها باعث می‌شوند که امروز بسیاری از نظریه‌پردازان بعد از گذشت ۳۹سال هنوز علل ایجاد و پیروزی انقلاب اسلامی را به روشنی نتوانند بیان کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: لازم است تمامی علل و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این دوران توسط علما و صاحب‌نظران برای مردم تبیین و تشریح شود.

وی در ادامه درباره ویژگی‌های شاخص انقلاب اسلامی ایران تشریح کرد: حضور یکپارچه مردم تحت رهبری امام خمینی (ره) و پس از آن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، چنان انقلابی به‌وجود آورد که امکان مقابله با آن توسط رژیم پهلوی میسر نشد.

تمایز انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های سایر کشورها

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران ویژگی‌هایی دارد که آن را از انقلاب‌های روسیه، فرانسه، الجزایر و... متمایز کرده است و از جمله‌ آن‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در انقلاب اسلامی ایران مردم برای حمایت از کودتاچی‌ها به میدان نیامده بودند و بحث تصرف خاک در میان نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم دینی‌بودن را مهم‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: عامل دین و مذهب در کنار رهبری دینی اصلی‌ترین عواملی بودند که در پیروزی و دوام انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مردمی‌بودن انقلاب اسلامی ایران، گفت: در انقلاب‌های کشورهای دیگر ما می‌بینیم که نیروهای متشکل از احزاب و جناح‌ها به صحنه می‌آیند درحالی که مردم ایران اهداف و آرمان‌های مشترکی را دنبال می‌کردند.

دهه فجر، فرصتی برای مرور اینکه کجا بودیم و به کجا رسیدیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با ذکر مطالبی درباره اینکه در دوران پیش از انقلاب حتی تاسیسات و تجهیزات ما باید توسط مستشاران آمریکایی و انگلیسی تعمیر می‌شد، خاطرنشان کرد: باید در دهه فجر بکوشیم تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کنیم که کجا بودیم و امروز به کجا رسیده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اغتششات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: مردم ما از انقلاب خسته نشده‌اند بلکه از فقر و تبعیض و رشوه‌خواری به ستوه آمده‌اند.

مردم انقلابی کشور بیش از پیش در راهپیمایی ۲۲بهمن شرکت می کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: امروز متاسفانه در بعضی از ادارات شاهد این هستیم که بدون رشوه کار کسی حل نمی‌شود در صورتی که مدیران ما اغلب مدیران سالمی هستند اما باید بر میزان نظارت خود بر زیرمجموعه‌های خویش بیفزایند.

وی تاکید کرد: مردم ما همان مردم هستند که انقلاب را به اوج و پیروزی رساندند اما اخیرا دشمنان از اعتراضات اخیر آن‌ها به وضعیت اقتصادی سواستفاده کرده و مسیر را به اغشتشاش علیه نظام تغییر داند که خوشبختانه خود مردم نیز جواب آن‌ها را به نحو احسن دادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان نقشه‌های شوم اخیر دشمنان را دلیل محکمی دانست برای اینکه مردم انقلابی کشور بیش از پیش در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال حضور داشته باشند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.