آیین افتتاحیه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور ابراهیم داروغه‌زاده «دبیر جشنواره» و تعدادی از هنرمندان سینماگران در برج میلاد آغاز شد.

زنگ آئین افتتاحیه جشنواره ۳۶ به صدا درآمد/ آئین اختتامیه به شهدای دفاع مقدس تقدیم شد

به گزارش قدس آنلاین، آیین افتتاحیه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور علی صالحی وزیر ارشاد ، محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی ، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره، سینماگران و اصحاب رسانه با تلاوتی از آیات قرآن کریم و سرود ملی در برج میلاد آغاز شد.

مراسم با یاد بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) با پخش یک کلیپ آغاز شد. 

ابراهیم داروغه زاده در آئین افتتاحیه جشنواره فیلم فجر ضمن خوشامدگویی به حضار و مردم گفت: جشنواره بین المللی که دو سه سالی است به صورت ملی برگزار می شود ادای دین سینمای ایران به انقلاب است.  ایثار، عدالت و حق مداری از آرمان‌های انقلاب است . همانطور که سینما ادای دین به این آرمان ها  می کند امیدوارم ما هم بتوانیم در خدمت سینما باشیم.

وی ادامه داد: افتتاح جشنواره را تقدیم به روح شهدای ۸ سال دفاع مقدس تقدیم می کنیم که با جانفشانی‌شان از این آب و خاک دفاع کردند.

احسان کرمی مخاطبان جشنواره به کمک به زلزله زدگان تشویق کرد. کرمی در ادامه  مراسم افتتاحیه و پس از نمایش کلیپ فیلم ‌های بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر برای هنرمندانی که در بستر بیماری هستند از جمله جمشید مشایخی، ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی و الناز شاکردوست سلامتی عاجل آرزو کرد. 

احسان کرمی درباره نکوداشت علی معلم گفت: در این چند سال که جشنواره در برج میلاد برگزار می شد علی معلم با کت سفید در ردیف اول می نشست فیلم را نگاه می کرد معتقد بود ابهت فیلم در ردیف اول دیدن بیشتر است. 

در بخش دیگر مراسم کلیپی که برای نکوداشت علی معلم تدارک دیده شده بود رونمایی شد. او خود راوی این کلیپ بود. 

اجرای این مراسم بر عهده احسان کرمی است. در این مراسم قرار است که آیین نکوداشتی برای زنده یاد علی معلم، منوچهر اسماعیلی، اکبر عبدی و محمد علی نجفی برگزار شود. 

در این مراسم محمدمهدی حیدریان، ابراهیم اصغرزاده، منوچهر شاهسواری، علیرضا رضاداد، نویدمحمدزاده، مهدی پاکدل، هومن سیدی، اکبر عبدی، پیمان جعفری، نیما اقلیما، مصطفی کیایی، محسن کیایی، لیندا کیانی، سعید راد، رسول صدر عاملی، سعید سعدی، سیف الله صمدیان ، پژمان بازغی، آزاده زارعی، ساسان سالور، هادی محمدیان، بهرام رادان و... حضور دارند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.