مشهد- امام جمعه مشهد گفت: پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر استکبارستیزی مردم و مقابله با آمریکا حاصل شد.

پیشرفت های کشور با تکیه بر استکبارستیزی و مقابله با آمریکاحاصل شد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: تقارن شهادت حضرت فاطمه(س) با دهه فجر درس مهمی دارد و باید توجه داشت پیروزی ما در مقابل رژیم ستمشاهی با تکیه بر آموزه های اهل بیت (ع) بود. 

وی افزود: انقلاب ما مبتنی بر انحراف ستیزی بود و امام راحل در مقابل لایحه مصون سازی مستشاران آمریکایی ایستاد و پشتیبانی مردم باعث شد تا این موضوع به استکبارستیزی تبدیل شود. 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این انقلاب به وسیله مرجع تقلید که حجت امام زمان(عج) آغاز شد و ادامه یافت و انگیزه مردم نیز در این مسیر دینی و وابستگی به قرآن و اهل بیت (ع) بود و در فجر سی ونهم برای نسل جوان این سوال ایجاد شده که پس از این همه سال نمی شد روند انقلاب بهتر پیش می رفت و امروز این همه مشکلات نداشتیم؟. 

علم الهدی بیان کرد: عده ای می گویند شما شاه را از کشور بیرون کردید و نظام جمهوری اسلامی ایران را تشکیل دادید و آیا لازم بود از ابتدا مقابل آمریکا بایستید تا این مشکلات ایجاد شود؟

امام جمعه مشهد تاکید کرد: این همه توطئه و هشت سال جنگ تحمیلی همه با نقش آفرینی آمریکا بود و اگر با این کشور در نمی افتادیم وضعیت ما بهتر نمی بود؟ باید گفت این سوالات حق است اما در پاسخ باید بگوییم ما  کشوری را انقلاب کردیم که ربع قرن تمام امور آن در دست آمریکایی ها بود و هیچ اقدامی برای ما انجام ندادند و به فکر موضوعات خود در منطقه بودند و از کشور ما به عنوان پایگاه استفاده می کردند. اگر امروز با این کشور تعامل می کردیم هیچ گاه نمی گذاشت ما زندگی راحتی داشته باشیم و روال قبل را ادامه می داد. 

 وی تاکید کرد: تاریخ نشان می دهد هر کشوری با آمریکا مقابله کرد و بعد پشیمان و سرسپرده آمریکا شد، جز نکبت و بدبختی چیزی ندید. نمونه آن کشور مصر است که روزی قدرت منطقه بود و پس از پیمان کمپ دیوید به یکی از ذلیل ترین کشورهای منطقه تبدیل شد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آن چیزی که باعث شد ما امروز به قدرت اول منطقه تبدیل شویم استکبار ستیزی و مقابله با آمریکا بود و رشد و عزت ما در گرو استکبار ستیزی است. 

علم الهدی گفت: امروز ما در دانش و فناوری چیزی کم نداریم و در حوزه سیاسی و اجتماعی در حال رشد هستیم که همه این اقدامات با ایستادگی مقابل آمریکا و راهنمایی امام راحل و رهبر معظم انقلاب حاصل شده است. 

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.