تبریز- امام جمعه تبریز با بیان اینکه ایران بدون مبالغه یکی از کشورهای مستقل دنیا محسوب می‌شود، گفت: استقلال کشور با خیزش اسلامی ملت رقم می‌خورد.

آمریکا در پی سیطره تفکر داعش در کشورهای همسایه ایران است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته فعالیت‌های داعش افزایش یافته به طوریکه چندین عملیات تروریستی در نقاط مختلف افغانستان رخ داد که در نتیجه آن صدها نفر کشته شدند.

وی افزود:حمله تروریستی در نزدیکی کابل ۱۱ کشته و ۱۶ زخمی داشت و حمله دیگر ۱۰۳ کشته و ۲۳۵ زخمی را به همراه داشت که تمام مسوولیت حملات را داعش برعهده داشت.

هشدار درباره اقدام‌های داعش در افغانستان

امام جمعه تبریز با بیان اینکه وقتی موضوع فروپاشی و پایان حکومت خودخوانده داعش در عراق و سوریه اتفاق افتاد، صاحبنظران گفتند که داعش از نظر سیاسی تمام شده ولی افکار آنها همچنان پابرجاست، افزود: همگان می‌دانند قدرت‌های استکباری از این گروه‌ها برای پیشبرد افکار خود استفاده می‌کردند و متاسفانه امروز افغانستان به کانون جدید تروریستی و ضداسلامی گروه شیطانی تبدیل شده است. 

وی اذعان داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر به خوبی ابعاد مختلف را روشن کردند و با ذکر ابعاد اهداف آمریکا، دو هدف اصلی را در این شیطنت‌ها بیان کردند که از جمله این دو موضوع مشغول‌سازی ملت‌های منطقه به خود برای عدم تقابل با رژیم صهیونیستی و موجه‌سازی حضورش به بهانه ناامنی و تروریست است.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: به لطف خداوند استکبار و صهیونیست‌ها با اینکه شیطنت زیادی در عراق و سوریه انجام دادند ولی بازهم به لطف خداوند در افغانستان نیز نابود خواهند شد.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: آمریکا اهداف جنایتکارانه خود در منطقه را با توسعه سیطره تفکر داعش در کشورهای همسایه ایران دنبال می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن دهه فجر بیان کرد:۱۲ بهمن سالگرد ورود امام راحل به کشور بود که ایشان بعد از ۱۴ سال تبعید با شکوه و عظمت وارد کشور شدند و وقتی از دنیا رفتند نیز همان عظمت را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه انقلاب دستاوردهای زیادی داشت، تصریح کرد: از جمله دستاوردهای انقلاب مردمی بودن، استقلال، توجه ویژه به ابعاد دینی و فرهنگی همچنین رهبری الهی و منحصر به‌فرد امام خمینی(ره) و بعد از ایشان رهبری مقام معظم رهبری است،خدا را شاکر هستیم که بعد از امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری توانست با همان تدابیر و اقتدار سکان‌دار انقلاب باشند.

پیوند دین و سیاست ویژگی‌ انقلاب اسلامی است

وی خاطرنشان کرد: پیوند دین و سیاست یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران بود زیرا تفکیک‌ناپذیری آن یکی از اهداف و دستاوردهای مهم انقلاب است و البته انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای مختلف دیگری در فناوری چشمگیر هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادین، صنایع موشکی و غیره نیز دارد.

آل‌هاشم اضافه کرد: برخی دستاوردهای معنوی دیگر نیز هست که می‌توان احیای دین و معنویت در کشور را نام برد.

وی با اشاره به بازدید از روستای «مایان» در اطراف تبریز ابراز کرد: در این روستا به قدری حافظ قرآن وجود دارد که همگی به برکت انقلاب بوده زیرا جای شگفتی است که در منطقه‌ای کوچک تعداد حافظان تا این حد افزایش یابد.

خطیب جمعه تبریز با تاکید به اینکه استقلال و عزت کشور یکی از پیامدهای مهم دیگر انقلاب اسلامی است، گفت: ایران در زمان طاغوت جایگاه ژاندارم منطقه بود و قانون کاپیتولاسیون ایران حافظ جان و مال خارجی‌ها شد و خود ایران‌ها هیچ ارزشی نداشتند.

وی افزود: در بازدید از نیروگاه حرارتی تبریز شاهد این بودم که خود کارگران مشغول تعمیرات تجهیزات بودند در حالیکه همین نیروگاه در زمان شاه توسط مستشاران آمریکایی تعمیر و نگهداری می‌شد.

آل‌هاشم تصریح کرد: انقلاب و خیزش اسلامی ملت ایران ، عزت و استقلال کشور را رقم زد.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: به طور دقیق و بدون مبالغه ایران یکی از کشورهای مستقل دنیا محسوب می‌شود و با گذشت ۳۹ سال همچنان مستقل و مقتدر در مقابل بیگانگان ایستاده و البته در این برهه بیشتر از هر زمانی به وحدت و پیروی محض از مقام معظم رهبری نیازمندیم.

وی ادامه داد: قطعاً یکی از نشانه‌های نمود وحدت‌ها، حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن است تا پاسخی قاطع به همه دشمنان انقلاب باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات محیط زیستی آلودگی هوا در پایتخت و کلان‌شهرهاست، افزود: مسؤولیت این آلودگی جزو مسائل مهم بوده و البته می‌توان علاج و پیشگیری کرد به طوریکه اگر بتوانیم همه همدل، هم زبان شده و توان خود را روی هم بگذاریم مشکل رفع خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: سازمان محیط زیست و گروه‌های محیط زیست می‌تواند به صورت مشترک وارد عمل شده و مشکل آلودگی را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر می‌بینیم آنهایی که یک پنجم خاک ما را با دو برابر جمعیت کشور ما دارند، مشکل آلودگی هوا را حل کرده‌اند، افزود: ما نیز می‌توانیم این مشکل را حل کنیم و باید همه به آن توجه کنند.

وی با اشاره به بازدید خود از نیروگاه حرارتی تبریز گفت: در توضیحات مسؤولان این نیروگاه معلوم شد که تمام دستگاه‌ها بر مبنای رعایت مسائل زیست‌محیطی طراحی شده است و جای قدردانی دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.