روزنامه «کلارین» آرژانتین به تمجید از کی روش و تیم ملی ایران پرداخت و عنوان کرد که ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به دنبال شگفتی است.

گزارش روزنامه آرژانتینی از قدرت شاگردان کی‌روش/ ایران به دنبال شگفتی در روسیه

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه کلارین آرژانتین در گزارشی به تمجید از تیم ملی فوتبال ایران و کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان پرداخته است. در ابتدای این گزارش جایگاه فوتبال در میان ایرانیان را توصیف کرده است و فوتبال سنتی جدای ناپذیر از ایرانی‌ها دانسته است.

این روزنامه درباره شوق ایرانی ها به فوتبال نوشت: فوتبال داستا بسیاری از مردان و زنان ایرانی است. فریاد ها و جسارت هواداران ایرانی از خیابان‌های تهران برای تیم ملی کشورمان این بار به روسیه رسیده است. همانطور که قبلا این شور و شوق را از ایرانی‌ها در جام جهانی برزیل مشاهده کرده بودیم. مردی که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آن نتایج خوب را کسب کرد دور از قاره آسیا متولد شده است. او در موازمبیک، زمانیکه کشور آفریقای جنوبی در مستعمره پرتغال بود. نام کارلوس کی‌روش است. او سابقه هدایت رئال مادرید را دارد و دستیار سرآلکس فرگوسن در منچستر یونایتد بود. امروز هواداران ایرانی بر این اعتقاد دارند که او بیشتر از هر ایرانی‌ای، ایرانی تر است.

این روزنامه آرژانتینی در ادامه این گزارش به رکوردی که تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی کسب کرد، پرداخت و نوشت: ایران بهترین تیم آسیاست. از گروه A آسیا با اقتدار و بدون شکست به جام جهانی راه پیدا کرد. کی روش از سال ۲۰۱۱ که هدایت تیم ملی ایران را به دست گرفت، از آن زمان روحیه تیمی و اعتماد به نفس ایران بالا رفت. این ویژگی‌هایی بود که کی روش به تیم ملی ایران تزریق کرد و باعث شد به این تیم مستحکم در آسیا تبدیل شود.

تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ قدرت ایران را لمس کرد. تیم سابلا در بازی مقابل ایران دچار مشکل شدند و این هم لیونل مسی، نابغه‌شان در دقایق پایانی موفق شد دیوار مستحکم ایران را فرو بریزد. در شرایط کنونی ایران با شور و اشتیاق و با نظم و تاکتیک به دنبال رسیدن به جایگاهی بهتر در جام جهانی پیش رو است و امیداور شگفتی در روسیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.