اهواز- امر به معروف یک کارهمیشگی و مستمر است؛ چراکه در برابر رسالت نرم دشمن، ما کاری بس دشوار در پیش داریم. باید باور کنیم دشمن به جد و نرم تلاش می کند انحراف در جامعه ایجاد کند و وقتی دشمنی آنها را می بینیم رسالت ما سنگین تر می شود.

رسالت مطبوعات مظهری برای جلوگیری از منکرات و ترویج معروفات

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ درجلسه هم اندیشی با ستاد امر به معرف و نهی منکر استان خوزستان که امروز ۱۴ بهمن ۹۶ در سالن اجتماعات ستاد برگزار شد؛ جانشین دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: همه ما می دانیم امر به معروف و نهی از منکر مدیون رهنمود های پیامبرگونه امام )ره( بوده و  ما هنوز از این رهنمودها بهره مندیم.

سرهنگ سروستانی در یادآوری امر به معروف و نهی از منکر با استناد به آیاتی از قرآن گفت: این آیه تاکید بسیاری بر امر به معرف است اگر بخواهیم یک معنای لفظی از آن داشته باشیم قرآن می گوید: کسانی که مسئولیتی یافته اند وظایف آنها بعد از اقامه نماز و پرداختن زکات و دستگیری از مستندات؛ امر به معرف و نهی از منکر است که به شکل تلاش در نشر خوبیها و زودون بدی ها از جامعه صورت می‌گیرد.

رسالت مطبوعات را مظهری برای جلوگیری از منکرات و ترویج معروفات

وی رسالت مطبوعات را مظهری برای جلوگیری از منکرات و ترویج معروفات دانست و گفت: امر به معرف فقط به شکل ظاهری نیست، ارتقاء فرهنگ دینی معروف و زدودن جهل از جامعه مبارزه بامنکر است، باید دید چه معروفاتی در جامعه کم رنگ شده تا در سرلوحه مطبوعات قرار گیرد و چه منکراتی با تهاجم نرم دشمن افزایش یافته تا بهتر با آن مبارزه کرد.

سروستانی با اشاره به نقش بی بدیل مطبوعاتی در تاثیر گذاری بر جامعه خاطرنشان کرد: رسالت تمام پیامبران دعوت به وحدانیت و یکتاپرستی  و نهی از ترک بت پرستی است. با امر به معروف امنیت در جامعه نشر می یابد  کسب و کار در سایه امر و به معروف و نهی از منکر حلال می شود.

وی با بیان اینکه برای حفظ فرضیه های الهی تاپایان جان باید مبارزه کرد؛ افزود: امروز اگر در بازار ما آسیب های جدی فرهنگ را می بینیم بخشی از آن جهل و عدم آگاهی  است، و عدم مبارزه با ظلم، ‌بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی  این است که توانست یک حکومت استکبار را از سر ملت کم کند و حق از دشمنان برداشته و کارها را سامان دهد.

امر به معروف یک کارهمیشگی و مستمراست

وی اضافه کرد: امر به معروف یک کارهمیشگی و مستمر است؛ اگر ما قرار بهترین امتی باشیم که خداوند مارا انتخاب کند باید امر به معروف و نهی از منکر را در سرلوحه تمام کارها قرار دهیم، چراکه در برابر رسالت نرم دشمن کاری بس دشوار در پیش داریم. باید باور کنیم دشمن به جد و ترم تلاش می کند انحراف در جامعه ایجاد کند و وقتی دشمنی آنها را می بینیم رسالت ما سنگین تر می شود.

وی با یادآوری اینکه امر به معروف و نهی از منکر ۲ اصل مهم فروع دین است تصریح کرد: کسانی هستند که رسالت خاصی برای این موضوع دارند و باید آن را به شکلی ساختاری و سازمان یافته دنبال کنند و اجتماع را هدایت کنند، امر به معروف یعنی مومنان در هر نقطه ای از عالم هستند موظفند جامعه را به سمت نیکی سوق دهند و نهی از منکر دوری از ملی پلیدی ها و پستی هاست.

زنگ تهاجم فرهنگی در دهه ۷۰

سروستانی با اشاره به اینکه در ابتدای دهه ۷۰ رهبر معظم انقلاب زنگ تهاجم فرهنگی را به صدا در آورند بیان کرد: خیلی ها تهاجم را باور نکردند و امروز به جایی رسیده ایم که واژه قتل عام فرهنگی برای این تهاجمات به کار می رود، بنابراین هر کس به قدر توانایی اش به قدر شعاع قدرتش و سعی وجودی اش برای امر به معروف و نهی از منکر مسئول است و این امر در کشور ما روز به روز حیاتی تر می شود.

سرهنگ سروستانی در پایان بیان کرد: از سال ۹۴قانونی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب رسید تا ساز کاری در جامعه اجرا شود که این فروع دین به شکلی درست جاری شود.

جلوگیری از جنگ نرم

در ادامه جلسه رئیس خانه مطبوعات با اشاره به اینکه بر کسی پوشیده نیست که انقلاب اسلامی نتیجه امر به معروف بوده است؛ عنوان کرد: وظیفه مطبوعات نقد است که در همان حیطه است، البته اینکه چقدر از این نقدها درست است جای خود، اما ذات کار مطبوعات همین امر به معروف و نهی از منکر است اما امر به معروف این روزها تغییر کرده و ما باید بتوانیم جلوی جنگ نرم را بگیریم، اگر این مهم به شکل درستی اجرا شود به طور مستقیم و غیر مستقیم می تواند برای بسیاری از مشکلات حالت پیشگیری داشته باشد.

دیدگاه سیاسی به امر به معروف 

رضا علیجانی با بیان اینکه نباید به این مسئله یک بعدی نگاه کرد؛ که متاسفانه امروز در کشور ما هست، گفت: باید به آبروی مومن هم توجه کرد و همانطور که انتظار می رود آبروی خود ما دیده شود باید در رسانه هم به صورت عادلانه قضاوت کنیم، مردم ما دیدگاه خوبی نیست به عملکرد دولت ندارند چرا که امر به معروف را از دیدگاه سیاسی دیده ایم، این موضوع رئیس و مرئوس نمی شناسد و باید از همه مطالبه داشته باشد و برای این کار باید نسل جوانی داشته باشیم که ترس از مطالبه در خود نداشته باشد و باید در این را از پتانسیل دانشگاه ها، مدرسه ها و ... استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.