سنندج- معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خدمات دندانپزشکی رایگان به روستائیان استان ارائه می‌شود.

خدمات دندانپزشکی رایگان به روستانشینان کردستان ارائه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،بهرام کندایی اظهار داشت: حوزه سلامت دهان و دندان نسبت به بقیه حوزه‌ها و شاخص‌های کشوری وضعیت مناسبی ندارد و همین امر سبب شد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای طرح تحول نظام سلامت کلینیک‌هایی سیار دندانپزشکی را برای ارئه خدمت به مردمان روستاها و مناطق محروم راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه استان کردستان جزء نخستین استان‌های متقاضی دریافت کلنیک سیار دندانپزشکی بود، گفت: باتوجه به محدود بودن کلنیک‌ها فقط ۲ دستگاه کلنیک سیار دندانپزشکی هرکدام با قیمت ۲۶۲ میلیون تومان به کردستان تخصیص داده شد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه خدمات ارئه شده دندانپزشکی به روستائیان کاملاً رایگان است، تصریح کرد: این طرح با هدف ارائه خدمت و در راستای سلامت دهان و دندان در مناطق محروم و روستاهای متقاضی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت تجهیزات دندانپزشکی کلینک‌ها را تأمین کرده است، اذعان کرد: برای اداره کلینیک‌ها هیچ اعتبار دولتی در اختیار علوم پزشکی وجود ندارد و باید برای تهیه مواد مصرفی داندانپزشکی از پتانسیل خیرین استان استفاده کنیم.

کندایی افزود: دندانپزشکان استان کردستان کاملاً رایگان و به‌صورت خیریه، طبق برنامه از پیش تعیین شده به روستائیان خدمت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات ارائه شده اظهار کرد: در این کلینیک‌ها خدمات در سطح ۱ و سطح ۲ دهان و دندان از جمله رادیو گرافی، کشیدن، جرم‌گیری، پرکردن دندان و غیره انجام می‌شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اولین استقرار کلینک شماره ۱ از تاریخ ۲۴ مرداد تا ۳۰ شهریورماه امسال با ارائه یک هزار و ۵۵۵ مورد خدمت در روستای ننله از توابع شهر سنندج انجام شد.

وی اضافه کرد: روستای سراب‌قامیش دومین روستایی بود که در آن کلنیک سیار دندانپزشکی از اول مهرماه تا ۱۱ آبان‌ماه امسال با ارائه یکهزار و ۵۸۵ مورد خدمت، فعالیت کرد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین با اشاره به متقاضی شدن مردم روستای توریور برای فعالیت کلینک سیار دندانپزشکی جهت ارائه خدمت به روستانشینان خاطر نشان کرد: با کمک شورا، دهیار و خیرین روستا در فاصله زمانی ۱۳ تا ۲۶ آبان‌ماه امسال ۴۰۴ مورد خدمت به مردم ارائه شد اما به‌دلیل شروع فصل سرما ارائه خدمات فعلاً غیر فعال شده است.

وی با اشاره به استقرار کلنیک سیار شماره دو در روستای چناره و چند روستای دیگر در شهرستان مریوان ادامه داد: در این روستاها نیز ۷۳۵ خدمت ارائه شده و جمعاً در طول سه ماه فعالیت کلنیک‌های دندانپزشکی سه هزار و ۵۰۰ خدمت به ارزش ۱۸۰ میلیون تومان به مردم ارائه شده است.

کندایی افزود: در حال حاضر به دلیل وجود سرما خدمات دندانپزشکی در روستاها غیر فعال است اما از اسفندماه به بعد کلینک‌ها مجداداً به مردم روستانشین خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

وی اظهار کرد: برای تداوم و پیشبرد اهداف این طرح، از اصحاب رسانه انتظار داریم که با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم، خیرین استان را برای حرکت به سمت کمک جهت تهیه مواد مصرفی داندانپزشکی ترغیب و تشویق کنند.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.