شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجتماعی کردن مسئله مبارزه با مواد مخدر یک حرکت رو به جلو در راستای مقابله و کاهش مصرف مواد مخدر در استان است.

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر یک گام موثر در کاهش مصرف آن است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،اقبال عباسی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه در مسئله اعتیاد، پیشگیری بسیار مهمتر از درمان است، گفت:روش پیشگیری بسیار مهم است و در مواردی که خانواده شخص بیمار خود عامل پنهان کاری است باید تلاش شود قبح این مسئله برداشته شده و خانواده ها بتوانند براحتی ابراز کنند که یک معتاد در خانواده خود دارند.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که ترس از نگفتن اعتیاد شخص در خانواده برداشته نشود، فرهنگ سازی هیچ فایده ای ندارد، افزود:فرزند یک خانواده که از ترس پدر و مادر هیچ گاه نمی تواند مسئله اعتیادش را مطرح کند، هیچ گاه به درمان قطعی نمی رسد و همیشه مسئله ریزش و بازگشت در شخص به سمت اعتیاد وجود دارد.

استاندار عنوان کرد: درمان روحی و روانی شخص معتاد بسیار موثرتر از درمان دارویی شخص است که در این زمینه باید یک جایگزین مناسب برای اعتیادهای تفننی ایجاد شود.

عباسی افزود: در اعتیاد هایی که با عنوان تفننی وجود دارد باید سعی شود زمینه سازی شود که تفریح های سالم از جمله ورزش جایگزین برای فرد شود.

وی در ادامه با اشاره به ورود مواد مخدر به استان باید از مبداء جلوگیری شود تصریح کرد: باید مقابله بجای اینکه از نقاط کور انجام شد در همان گلوگاه ها و کانون های مربوطه صورت گیرد.

استاندار در ادامه گفت: اجتماعی کردن مسئله مبارزه با مواد مخدر یک حرکت رو به جلو در راستای مقابله و کاهش مصرف مواد مخدر در استان است

عباسی تاکید کرد: تسریع در ایجاد پاسگاه های بین راهی و مرزی،تقدیر از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر،لزوم برگزاری نشست های مشترک با استان های همجوار برای مقابله با ورود مواد مخدر،اختصاص اعتبار برای توسعه اقدامات پیشگیری، پرداخت یارانه برای ایجاد کمپ ترک اعتیاد زنان و حمایت از تشکل های حمایت از سلامت باید در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.