شهرکرد-قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح موفق مبارزه و پاکسازی نقاط آلوده استان چهارمحال و بختیاری به محضر مقام معظم رهبری ارائه شده است.

طرح پاکسازی نقاط آلوده در چهارمحال و بختیاری بسیار موفقیت آمیز بوده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،سردار علی مویدی شامگاه شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری گفت: در بحث کاهش مصرف مواد، دستگیری فروشندگان خرد و کلان و همچنین پاکسازی نقاط آلوده استان چهارمحال و بختیاری اقدامات بسیار خوبی تا کنون صورت گرفته است.

مویدی افزود: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه پیشگیری از اعتیاد و همچنین در بحث توانمند سازی جزء استان های برتر در سطح کشور محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به بحث آسیب های اجتماعی در سراسر کشور افزود: داد دنیا در بحث آسیب های اجتماعی و بویژه اعتیاد که جزء ۴ تهدید مهم در دنیا محسوب می شود درآمده است .

مویدی گفت: آنگونه که باید جوامع عاری از اعتیاد و مواد مخدر حتی در کشورهای پیشرفته و پیشرو در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت نگرفته است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که توانسته در عرصه مبارزه با مواد مخدر یک حضور خالصانه داشته باشد و در این راه بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم کرده است.

وی گفت: یکی از اشکالات بسیار اساسی در بحث مبارزه با مواد مخدر این است که بصورت متوازن به این مسئله پرداخته نشده و غیر متمرکز و پراکنده به این مسئله پرداخته شده است.

مویدی عنوان کرد: در یک دهه گذشته در بحث درمان اعتیاد و پیشگیری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و یک شفاف سازی در بحث اعتیاد در سطح جامعه با رویکرد کارشناسی و علمی انجام شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در بحث آسیب های اجتماعی اعتیاد در رده اول قرار دارد افزود: مراکز علمی گزارشی با رویکرد کارشناسی و با یک  نگاه علمی در راستای چگونگی طرح مسئله اعتیاد در جامعه تهیه کرده اند که این گزارش به محضر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور رسیده است.

وی گفت: تا کنون ۵ جلسه در محضر مقام معظم رهبری و با اولویت مبارزه با مواد مخدر برگزار شده و به دستور ایشان مقرر شده بیش از ۵۰ درصد از توانمندی ها و اعتبارات پیشگیری باید در عرصه پیشگیری از اعتیاد بکارگیری شود.

سردار مویدی در ادامه با اشاره به پاکسازی نقاط آلوده در چهارمحال و بختیاری گفت:در بحث پاکسازی نقاط آلوده این استان متولیان امر با نگاه بسترسازی در این مناطق حرکت کرده اند و در بازدید از این مناطق نظافت محیط  و آسفالت معابر به شکل مناسب مشاهده شد که این بستر سازی موجب ماندگاری سلامت و امنیت در این مناطق خواهد شد

وی خاطر نشان کرد: طرح موفق مبارزه و پاکسازی نقاط آلوده استان چهارمحال و بختیاری به محضر مقام معظم رهبری ارائه شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به پرداخت اعتبارات و تسهیلات برای اشتغال زایی افراد بهبود یافته گفت:به کارفرمایانی که اعلام آمادگی در زمینه بکار گیری افراد بهبود یافته در مشاغل مختلف داشته باشند تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده و همچنین بخشی از حق بیمه این افراد نیز پرداخت می شود.

سردار مویدی در پایان خاطر نشان کرد: انتظار داریم در حوزه زنان نیز طرح ها و پیشنهادات جدید مطرح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.