وزیر ارتباطات از تفاهم با رئیس کل بانک مرکزی خبر داد و گفت: موضوع توقف خدمات پرداخت با استفاده از کدهای دستوری USSD فعلا منتفی شود.

توقف خدمات پرداخت با USSD فعلا منتفی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی اعلام کرد که در تفاهمی که با ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی داشته است بنا شد با رعایت الزاماتی از سوی اپراتورهای تلفن همراه، موضوع توقف خدمات پرداخت با استفاده از کدهای دستوری USSD فعلا منتفی شود.

او در ادامه نوشت: از توجه ویژه جناب آقای دکتر سیف و تیم بانک مرکزی به توسعه کسب و کارهای نوپا و بازار ICT کشور قدردانی می‌نمایم.

پیش از این در تاریخ ۶ بهمن بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای از قطع خدمات پرداخت با کدهای دستوری به دلیل نا امن بودن از تاریخ ۱۵ بهمن ماه خبر داده بود اما بعد از آن اخباری از قول یک مقام مسئول در وزارت ارتباطات مبنی بر تعویق اجرای بخش نامه و ادامه امکان استفاده مردم از شیوه های فعلی در پی توافق وزیر ارتباطات و بانک مرکزی منتشر شد، اما منابع خبری در بانک مرکزی با تکذیب هرگونه توافق برای تعویق توقف خرید شارژ با کدهای دستوری، ‌ اعلام کرده بودند که: هیچ توافقی مبنی بر تعویق یا تغییر زمان یا شیوه اجرای بخشنامه USSD میان وزارت ارتباطات و بانک مرکزی انجام نشده و تنها نامه‌ای در این باره از سوی وزارت ارتباطات به بانک مرکزی ارسال شده که قرار بر بررسی آن است.

در همین مورد ناصر حکیمی معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که طبق آخرین بخشنامه بانک مرکزی قرار است از ۱۵ بهمن‌ماه تراکنش‌های الکترونیکی از مبدأ تا مقصد در مسیرهای بدون حضور کارت امن‌سازی شود و این موضوع نگرانی‌هایی را بابت توقف خرید شارژ از سرویس‌های کد دستوری کوتاه (USSD) بین مشترکان موبایل ایجاد کرده است، گفته بود: این بخشنامه راجع به روش امن‌سازی تراکنش‌ها است و بنابراین موضوع بستن سرویسی نیست زیرا سرویسی که مردم استفاده می‌کنند را که نمی‌بندند.

وی با تاکید دوباره بر اینکه این بخشنامه بخشنامه فنی و راجع به امن‌سازی است، تاکید کرده بود: یا مسیری امن است ادامه پیدا می‌کند یا امن نیست و باید امن‌سازی شود یا با مسیرهای دیگر جایگزین شود که در حال کار روی این موضوع هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.