محسنی‌اژه‌ای گفت: همان‌طور که رییس دستگاه قضایی گفته چنانچه بعداز این هشدارها، قاضی و کارمندی تخلف کنند و ثابت شود و مراجع نهایی تأیید کنند، حتماً این اقدام (معرفی کردن به عموم) انجام می‌شود.

تشریح هشدار رئیس قوه‌قضاییه درباره برخورد با قضات ناسالم

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در یکصد و بیست و چهارمین نشست خبری خود ضمن ابراز تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: از خدای متعال تشکر می‌کنم که حدود چهار دهه عنایات خاص خود را شامل حال این کشور کرده و امروز کشوری مستقل و متکی به خود داریم و از همه وابستگی‌ها و ظلم و جنایت‌هایی که از ناحیه قدرت‌های بزرگ به ملت شریف ایران وارد می‌شد، رهایی یافتیم.

وی ادامه داد: چهار دهه مردم با ایمان به خدا و اعتماد به نفس و پیروی از منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری همیشه در صحنه حضور داشتند و با استقامت بر مشکلات فایق آمدند و مطمئنیم در آینده نیز با همین ایمان و حضور و اطاعت بر سایر مشکلات فایق خواهیم آمد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه رییس قوه قضاییه اخیراً گفته هیچ گونه فسادی از سوی وی تحمل نمی‌شود و در آینده آرای قضات متخلف همراه با تصویر منتشر می‌شود، آخرین آمار در خصوص برخورد با قضات متخلف چگونه است و چه اقداماتی شده است گفت: همان گونه که در نشست‌های قبلی هم گفته شد، معتقدیم در همه دستگاه‌ها باید حساسیت لازم برای برخورد با فساد باشد. اگر با فساد مبارزه شد با افراد متخلف و مجرم برخورد شود، زحمات و تلاش‌ها و آبرو و حیثیت افراد مصون می‌ماند.

معاون اول قوه‌قضاییه گفت: برخورد با فساد در دستگاه‌ها، به‌نفع خود مجموعه‌ها نیز هست. در دولت ممکن است هزاران کارمند خدوم وجود داشته باشد اما اگر یک نفر خطا کند، زحمت بقیه نیز زیر سؤال می‌رود. در قوه قضاییه نیز همین طور است. چنانچه قاضی یا کارمندی تخلف کند به‌ویژه مرتکب فساد مالی شود، علاوه بر اینکه دستگاه قضایی را بی‌حیثیت می‌کند، زحمات سایر قضات و کارمندان خدوم را هم خدشه‌دار می‌کند. به رؤسای کل دادگستری‌ها گفته شده به زیرمجموعه‌های خود هشدار دهند که مراقب باشند شیطان و شیطان‌صفتان وسوسه نکنند و هشدار اخیر رییس قوه قضاییه نیز در راستای همان هشدارهای قبلی بود.

وی ادامه داد: ممکن است برخی همکاران ما بگویند معرفی افراد متخلف به حیثیت قضات لطمه وارد می‌کند. باید ببینیم که زیان معرفی نکردن چه‌مقدار است. یقیناً معرفی کردن قضات و کارمندان متخلف به سایرین لطمه‌ای نمی‌زند و به متخلف نیز هشدار می‌دهیم و چنانچه بعداز هشدار تخلف کند، کسی که به خانواده او لطمه می‌زند، خود فرد خاطی است. همان‌طور که رییس دستگاه قضایی گفته چنانچه بعداز این هشدارها، قاضی و کارمندی تخلف کنند و ثابت شود و مراجع نهایی تأیید کنند، حتماً این اقدام انجام می‌شود.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره پرونده شرکت تعاونی منطقه ۱۸ شهرداری تهران گفت: این پرونده تعداد قابل توجهی شاکی دارد و شکات هم عمدتاً کسانی هستند که ابتدا به ساکن عضو اصلی تعاونی نبودند و از کسانی که از اعضای تعاونی بودند، سهم خریدند. بعد از آن چون سهم آن فرد عضو را خریدند، مدعی شدند. این پرونده تقریباً مراحل نهایی را طی می‌کند و احتمالاً یک یا دو هفته دیگر کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.